گزارش میدانی پرسون حکایت می کند؛

در دسترس نبودن کالابرگ در فروشگاه جانبو

همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دولت سیزدهم برای رفاه حال هموطنان و یارانه بگیران طرح ارائه کالابرگ را فراهم کرده است که متقاضیان می توانند کالاهای اساسی خود را از فروشگاه های منتخب به میزان یارانه شان دریافت کنند و ماه آینده از حساب یارانه کسر شود که این طرح در برخی از فروشگاه ها تنها نام آن پابرجا شده است.
تصویر در دسترس نبودن کالابرگ در فروشگاه جانبو

به گزارش سایت خبری پرسون،این طرح باهدف برقراری تنظیم بازار ،کنترل تورم، رفاه حال هموطنان و اجرای طرح کالابرگ به شکل دائمی صورت گرفته است.

براساس تبلیغاتی که خود فروشگاه های زنجیره ای جانبو به شکل های گوناگون به عموم مردم اعلام کرده اند به راحتی می توانند کالابرگ خود را از فروشگاه های زنجیره این مجموعه تهیه کنند؛ اما گزارش های میدانی خبرنگار حوزه اقتصادی پرسون حکایت از آن می کند که این خدمات با واقعیت بسیار فاصله دارد و حداقل در برخی از مناطق تهران از سوی متصدی این فروشگاه به اجرا در نمی آید.

خدمات رسانی تعطیل

خبرنگار پرسون سه روز متوالی 26، 27 و 28 اسفندماه به چند فروشگاه در غرب تهران در قالب یکی از متقاضیان کالابرگ مراجعه کرده است که با دربسته مواجه شده است.

فروشگاه جانبو واقع در خیابان شربیانی محله سازمان آب منطقه 5 تهران یکی از این فروشگاه ها بوده است؛ به طوری که خبرنگار ما روز 26 ام حدود ساعت 9 شب مراجعه می کند و مسئول مربوط بعد از کلی بالا و پایین کردن و برقراری تلفن نهایتا عنوان کرد فردا یعنی (27 اسفند) این طرح در این فروشگاه برقرار می شود؛ بعد از مراجعه مجدد خبرنگار ما این خدمات برقرار نشد؛ تا اینکه در 28 اسفند ماه با وجود اینکه این فروشگاه اطلاعیه ای با عنوان کالابرگ در این فروشگاه برقرار است را در ورودی فروشگاه نصب کرده بود؛ اما بهره مندی متقاضیان امکان پذیر نبود؛ چرا که خبرنگار ما حدود ساعت 20 همین روز به این مجموعه مراجعه کرده است.

براساس گفته متصدیان این فروشگاه خدمات کالابرگ برای روز 29 اسفندماه برقرار می شود که گویا یک شگرد پاس کاری است.

نکته جالب توجه در این فروشگاه این بود که مرغ تنظیم بازار در یخچال وجود داشت؛ اما متصدی این فروشگاه عنوان کرد که این مرغ ها فروخته شده و مشتری آخر وقت برای بردن آن مراجعه می کند که اقدامی عجیب است.

البته این موضوع مختص به این فروشگاه نبود چرا که در فروشگاه شعبه شهرزیبا نیز مراجعه خبرنگار ما در روز 28 اسفندماه ساعت 19 برای بهره مندی از این طرح با درهای بسته مواجه شد و حتی متصدی این فروشگاه گفت چند نفر از شهروندان از صبح تا به حالا مراجعه داشتند اما سیستم قطع بوده است و امکان پذیر نبوده است.

از دیگر شعبه های این فروشگاه در بلوار گلها محله شهرک گلستان واقع در منطقه22 تهران بوده که امکان استفاده از این کالابرگ وجود نداشت و حتی کالاهایی مانند مرغ، گوشت، برنج و...کالاهای تنظیم بازار در این فروشگاه وجود نداشت.

تعزیرات حکومتی ورود کند

انتظار این وجود دارد که دستگاه ها و نهاد های نظارتی یک بررسی کنند که در این مدت سه روز پایانی سال چه میزان متقاضی کالابرگ توانسته اند از این فروشگاه های مورد اشاره در این گزارش و سایر شعبه های دیگر فروشگاه جانبو بهره مند شده اند! اینکه این فروشگاه در تنظیم بازار کمک حال این طرح حمایتی دولت نیست اما می توانست همانند سایر فروشگاه های زنجیره ای این موضوع را اعلام کند در این طرح مشارکت نمی کند نه اینکه پیامک هایی نیز به شهروندان برای بهره مندی از این طرح ارسال کند.

468193