بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

بانک مرکزی امروز، دوشنبه (۳ بهمن)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۴ ارز افزایش و نرخ ۱۵ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.
امروز بازار طلا و سکه با رشد قیمت‌ها روبروست و سکه امامی که در آخرین روز هفته گذشته مرز ۲۴ میلیون تومان را رد کرده بود، امروز پیشروی کرد و به کانال ۲۵ میلیون تومانی وارد شده است.
نرخ تورم سالانه دی ماه برای خانوارهای کشور به ۴۶.۳ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۱.۳ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد.
قیمت نان به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران برای مصرف کننده تغییری نخواهد داشت.
بورس نه تولیدکننده کالاست که سیاستگذاری مربوط به کیفیت و میزان تولید را مشخص کند و نه خریدار کالاست که بخواهد کالا را با قیمتی پایین‌تر تصاحب کند و وظیفه حرکت نقطه ثقل قیمت را جهت حفظ موازنه دارد.
یک‌روز بعد از اینکه رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران از افزایش قیمت بدون مجوز محصولات چند شرکت تولیدکننده خبر داد، انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن تشریح دلایل رشد قیمت‌ها، تلویحا این خبر را تأیید کرد.
بر اساس آخرین آمار ثبت نامی نزدیک به ۱۰میلیون نفر برای ۲۰هزار خودرو ثبت‌نام کردند. طبق محاسبات از ۸۵میلیون نفر جمعیت کشور ۷۳میلیون نفر به دلایل مختلف از جمله اینکه صاحب خودرو یا زیر ۱۸سال هستند، نمی‌توانستند شرکت کنند. از ۱۲میلیون نفر باقی مانده ۱۰میلیون نفر شرکت کردند. این یک لاتاری ملی به تمام معنا است.
قیمت طلای جهانی در معاملات امروز با بالا رفتن ارزش دلار، 3 دلار و 23 سنت پایین آمد.
تحلیلگران معتقدند درصورتیکه عرضه ربع سکه در بورس کالا در ادامه منفی بیشتری را ثبت کند ، می تواند فشار فروش در بازار آزاد را برای ربع سکه افزایش دهد و آن را به سمت حمایت های بعدی هدایت کند.
با وجود کاهش قیمت پیاز در میدان مرکزی تره بار اما مشاهدات نشان می دهد که هنوز این کاهش قیمت اثری در بازار خرده فروشی نداشته و پیاز همچنان با قیمت های هفته قبل عرضه می شود.