بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

قیمت دلار در هفته گذشته توان معناداری برای رشد نداشت و در یک دامنه ثابت نوسانات نسبتا محدودی را به ثبت رساند تا از سوی بازار ارز نیز قیمت سکه تحریک نشود.
آخرین نرخ‌نامه سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می دهد که قیمت ۲۵ قلم از محصولات فرنگی بین ۲۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان کاهش یافته است.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بازار میوه و صیفی هفته بعد از تعطیلات نوسان چندانی نداشته اما همچنان قیمت برخی اقلام نسبت به ماه های قبل روند کاهشی به خود نگرفته است.
دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: با درخواست انجمن برای تخصیص ارز تالار دوم مرکز مبادله برای موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار موافقت شده و پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده این موضوع اجرایی شود.
کشتی آرای، کارشناس ارشد طلا و سکه با تاکید بر اینکه خرید زیورآلات به خصوص توسط بانوان می تواند هم به اشتغال و هم اقتصاد خانوار و کشور کمک کند گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی وارد رکورد بی سابقه شد.
مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران جزییات نخستین روز حراج ربع سکه در مرکز مبادله را اعلام کرد که بر این اساس امروز ۱۱۲ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است.
بازرس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی خاطر نشان کرد: منطقی نیست که ما تمام منابع تامین خود را در یک بازار متمرکز کنیم اگر در روسیه جنگ و خشکسالی شد ما برای تامین با چالش مواجه شویم.
دولت هیچ برنامه‌ای در خصوص آزادسازی قیمت نان ندارد موضوع اصلاح نرخ که سالانه اتفاق می‌افتاده در هر سال در شوراهای آرد و نان آن استان‌ها بررسی می‌شود و تصمیماتی در خصوص آن گرفته می‌شود، اما آزاد سازی قیمت نان و حذف یارانه آرد و نان به هیچ وجه در دستور کار دولت نیست.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت هر کیلو مرغ ۷ تا ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.
یک کارشناس بازار ارز اظهار داشت: در این شرایط، گشایش‌های سیاسی بسیار مهم است چراکه راه ورود ارز به کشور را باز می‌کند. توافقات با عربستان که توسعه روابط با سایر کشورهای عربی را در پی دارد، تاثیر مثبت دارند و نمی‌توان انتظار داشت در این شرایط بازار ارز جهش عجیب داشته باشد.
بازار سکه و طلا در سال گذشته،‌ پربازده‌ترین بازار مالی‌ بودند. سکه ۱۹۰ و طلا ۱۳۳ درصد رشد قمت را تجربه کردند. آیا امسال‌ هم خرید طلا و سکه سودآور است؟
مدیر کل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی از توزیع خرما در سازمان میادین میوه و تره بار تا ۱۳ فروردین ماه خبر داد..