بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

نانوا اگر بخواهد بر اساس شاخص های دستگاه های هوشمند نان بفروشد، با توجه به قیمت آرد و یارانه دولتی، سود زیادی نخواهد کرد. بخش زیادی از سود نانوا به فروش آرد، نان های غیر ساده کنجدی و... مربوط می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، با وزارت جهاد کشاورزی برای قیمت ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تخم مرغ درب مرغداری به تفاهم رسیدیم اما این نرخ هنوز در ستاد تنظیم بازار مصوب نشده است.
پنیر سفید نسبت به بقیه پنیرهای بازار قیمت مناسب‌تری دارد و البته مورد مصرف افراد بیشتری هم است. قیمت هر کیلو پنیر سفید فله‌ای در میادین میوه وتره‌بار ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و در لبنیاتی‌های سطح شهر ۸۵ هزار تومان است.
تاکنون برنامه‌‌‌ریزان همواره در برابر شناسایی و تطبیق جامعه هدف، موضوع فقدان بانک اطلاعاتی یکپارچه یا مرتبط به‌‌‌هم را به عنوان مانع زیرساختی برای تامین اهداف قانون‌گذار در حوزه اخذ مالیات خانه‌‌‌های خالی مطرح کرده‌‌‌اند. این در حالی است که همه دستگاه‌‌‌ها و سازمان‌های ارائه‌‌‌دهنده خدمات در صورت وجود شناسه خانوار منحصر (مانند شناسه ملی افراد) به هر خانوار ایرانی می‌توانند مطابق دستورالعمل‌‌‌های سازمان هدفمندی یارانه‌‌‌ها اقدام به اعمال تعرفه یارانه به جامعه هدف کرده و به هدف تنظیم‌‌‌گری مطلوب و تنسیق منابع یارانه‌‌‌ای به اقشار ضعیف جامعه دست یابند. آثار تبعی تخصیص بهینه منابع یارانه موجب کاهش اتلاف منابع محدود، کاهش نرخ رشد تورم و کاهش رشد شکاف طبقاتی در کوتاه‌مدت می‌شود و از این رو اجرای آن بر مالیات خانه‌‌‌های خالی مقدم است.
یک نمونه آشکار از سیاست‌های مخرب دولت و به‌ طور مشخص وزارت جهاد کشاورزی، نحوه مدیریت قیمت گوشت مرغ، بعد از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و به اصطلاح «جراحی اقتصادی» است.
در مغازه‌های سطح شهر قیمت پنیر از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۳۰۰ هزار تومان هم دیده می‌شود.
کاهش عرضه مرغ در بازار زمینه سوء استفاده برخی واحدهای صنفی مرغ فروشی را فراهم کرده است و علاوه بر گران فروشی، بعضی از واحدها از فروش مرغ کامل خودداری کرده و با خرد کردن، آن را با قیمت‌هایی بالاتر به فروش می‌رسانند.
رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم گسترده واردات و انبوه عرضه دام، قیمت گوشت روند کاهشی داشته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به مسیر صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که در پی نوسان افزایشی قیمت اونس جهانی طلا و البته نرخ ارز در داخل طی هفته گذشته به وجود آمد، از کاهش ٢۵٠ هزار تومانی حباب سکه خبر داد.
سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد گفت: عرضه مرغ منجمد ادامه دارد و هیچ محدودیتی از نظر تامین این کالای اساسی وجود ندارد.