بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

ریزش قیمت‌ها در بازار غیررسمی از روزهای گذشته شروع شده و امروز با ادامه این روند، نرخ دلار در لحظه مخابره خبر به کانال ۵۵ هزار تومان و سکه نیز به کانال ۳۰ میلیون تومان سقوط کرده است.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در واکنش به اخبار گرانی ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: این اخبار صحت ندارد و فقط ۵ تا ۶ شرکت حدود ۵ تا ۱۵ درصد محصولات خود را گران کرده‌اند که دلیل آن هم افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ دلار عنوان شده است.
دبیرکانون صرافان گفت: وضعیت بازار ارز در روز جاری بهتر از دیروز است.هر صرافی روزانه ۱۰۰ هزار دلار از صرافی بانکی تحویل می گیرد و با توجه به افزایش سقف فروش ارز سهمیه‌ای به ۵۰۰۰ یورو، نهایتا در هر روز به ۲۰ نفر می‌تواند ارز بفروشد.
مدیرکل دفترخدمات عمومی (مرکز اصناف و بازرگانان) وزارت صمت، از بهره‌گیری نوین بستر فضای مجازی در تنظیم بازار پوشاک و سایراقلام نظیر کیف و کفش جهت خرید به‌صرفه محصولات توسط آحاد مصرف کنندگان در کشور خبر داد.
افزایش خریدها به صورت هیجانی در بازار ارز، باعث شده قیمت دلار دچار یک «اُوِرشوت» یا فراجهش شود.‌ در واقع بازار رشد انتظاری خود از آینده را در شرایط کنونی پیش‌خور می‌کند.
مدیر تالار ارز خدماتیِ مرکز مبادله ارز و طلا با هشدار نسبت به ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار ارز گفت: اگر کسی در پی سرمایه گذاری است حتی سرمایه خُرد، بانک مرکزی از دو سه روز آینده ابزار‌ها و مواردی را برای سرمایه گذاری مردم عرضه خواهد کرد.
میوه‌های عیدانه که بیشتر مرکبات و سیب است، نسبت به میوه‌های دیگر قیمت مناسب تری دارد اما نسبت به روزهای قبل افزایش یافته است.
بازار میوه حاکی از قیمت‌های مناسب میوه‌های پرمصرف در ایام عید است اما درمجموع قیمت ها نسبت به روزهای قبل افزایش یافته است.
قیمت مرغ بعد از ۵‌ ماه ثبات نسبی، برای نخستین‌بار از نرخ مصوب جدید، فراتر رفت، با این حال در تامین بازار این محصول مشکلی وجود ندارد و به‌گفته مسئولان صنفی میزان تولید مرغ در کشور کاملا پاسخگوی تقاضای موجود است.
یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی این است که وضعیت بازارها و اقتصاد کشور در سال آینده به کدام‌سو حرکت خواهد کرد.