راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یک کارشناس مسکن گفت: برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی می‌تواند با ورود فناوری ساخت به کشور که اکنون در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است تحقق یابد تا بتوانیم فورا و در مدت ۶ ماه خانه‌ها را ساخته و وارد بازار کنیم.
شهر پرند در زمان محمود احمدی نژاد به یک باره رو به رونق قرار گرفت و به حدی ساختمان های مسکن مهر در این شهر ساخته شد که سرمایه گذاران خارجی نیز در ساخت و ساز آن مشارکت داشتند و به نوعی شهر پرند پایتخت مسکن مهر کشور شد؛ اما حمل و نقل عمومی در این شهر تازه تاسیس آن طور که باید پیش نرفته و همچنان شهروندان این شهر حاشیه ای پایتخت چشم انتظار راه اندازی مترو هستند.
ظرفیت‌سازی شهرداری تهران برای نوسازی واحیای بافت‌های فرسوده تهران در راستای تأکید رئیس‌جمهور برای خانه‌دار کردن محرومان کشور در پایتخت با تشکیل قرارگاه جهادی مسکن وارد فاز جدید شده‌است.
نرخ مسکن در شهر تهران در بهمن سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۶/۴ درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه بهمن سال ۱۳۹۹ (معادل ۹۷/۲ درصد) به مراتب کمتر بوده و نشانگر کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.
سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سفر به سوریه در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ که در پیش‌ثبت‌نام شرکت کرده‌اند، از روز دوشنبه برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.
در سال ۱۴۰۱ عوارض آزادراه هایی که پس از دوران مشارکت به دولت واگذار شده اند، به میزان ده درصد(۱۰ درصد)، افزایش می یابد.
در کنار ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، دولت وعده داده که ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بسازد که آنها را به مستاجران اجاره بدهد. یعنی با این طرح،‌ مردم مستاجر دولت می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: ۲۱ نفر در پی واژگونی اتوبوس مسافربری در محور ایرانشهر ـ بم مصدوم‌شدن که حال 8 نفر وخیم گزارش شده است.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی از اتمام مهلت ثبت نام در سامانه«ثمن» برای مشارکت در طرح نهضتمسکن ملی تا روز ۲۹ اسفند ماه خبر داد.

در یک رویه غلط اندر غلط سال هاست که رهن مستاجران به صورت قرض الحسنه محاسبه می شود و قیمت ملک به صورت کامل رها شده است.