راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تمام واحدهای مسکونی کشورمان، حدود 28میلیون واحد است. این 28میلیون واحد مسکونی به‌رغم همه محدودیت‌ها، شامل فضاهای آموزشی، بهداشتی، امنیتی و انتظامی، ورزشی و... هستند.
در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با جشن ۲۲ بهمن، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در قالب کاروانی منظم متشکل از ۳۰۰ دستگاه کامیون های سنگین و سبک مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران و پلاکاردهای حاوی پیام های دهه مبارک فجر از ترمینال مرکزی شرکت فارس واقع در اسلامشهر به مسیر اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن و میدان آزادی را پیموده و به جمع کثیر ملت همیشه در صحنه و خیل عظیم راهپیمایان پیوستند.
سازمان هواشناسی از بارش برف، باران و وزش باد شدید در ۲۶ استان خبر و نسبت به وقوع آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف،‌ ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.
شهر تهران در دو دهه اخیر به یک باره توسعه پیدا کرد و شهرهای حاشیه ای گوناگون در تهران به وجود آمد، که بخشی از این شهرهای حاشیه در اطراف جاده تهران_ ساوه قرار دارند که تردد روزانه ساکنان این شهر به تهران با پرداخت هزینه عوارض صورت می گیرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲۱ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۹ درجه سانتیگراد خبر داد.
سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری پروتکل‌ها و شرایط جدید برای سفرهای هوایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده است را تشریح کرد.
برگشت برخی معافیتهای تحریمی اثری بر بازار ملتحب مسکن نداشته و برخلاف بازارهای موازی خودرو و ارز که با ریزش مواجه شدند اما قیمت مسکن نزولی نشده است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نرخ ساخت هر متر مربع واحد مسکونی را اعلام کرد که بر اساس آن احداث ساختمان های ۳ تا ۵ طبقه با قیمت متری ۷.۱ میلیون تومان محاسبه می شود.
با حضور وزیر راه و شهرسازی صوزت گرفت؛

افتتاح ۳۰ پروژه دریایی و بندری

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۳۰ پروژه توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و تجهیزاتی بندری و دریایی با اعتبار ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
سیاستگذار با عملیات «تنظیم وارونه بازار مسکن» در حال تنبیه تولیدکننده خانه و تشویق ملاک (منجمدکننده خانه) است. دوره‌ای که به نام «بحران بی‌سابقه تورم مسکن» در کشور نام‌گذاری شد -یعنی از سال ۹۷ تاکنون- سرمایه‌گذاران ساختمانی با پرداخت «مالیات بر ساخت و فروش» اعمال قانون شدند اما سرمایه‌گذاران ملکی با «معافیت مالیاتی» پشتیبانی شدند تا روی موج‌های جهش قیمت، آپارتمان‌های قابل استفاده در بازار را به املاک خالی از سکنه و بلااستفاده تبدیل کنند.