راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

شهر کربلا یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی کشور عراق برای شیعیان جهان است. در این شهر ۲ تا از عزیز‌ترین شخصیت‌های معنوی و مذهبی یعنی امام حسین و برادر او حضرت ابوالفضل دفن شده‌اند. زیارت مرقد این دو شهید، آرزوی هزاران تن از شیعیان جهان است. به همین دلیل تمایل برای سفر به شهر کربلا زیاد است.
مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: مقرر شده اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به ۵ میلیون تومان در دو سال ابتدایی بازپرداخت این وام کاهش یابد.
وزیر راه و شهرسازی می گوید: عملیات ساخت نهضت ملی مسکن تقریباً به میانه راه رسیده و همچنان تلاش برای رفع چالش‌های این نهضت از طریق پای‌کار آوردن بانک ها و کاهش سود تسهیلات اعطایی به این طرح ادامه دارد.
بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن روستایی به ۹ بانک عامل ملت، مسکن، تجارت، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست‌بانک به منظور پرداخت تسهیلات جدید طرح بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری ابلاغ شد.
برای نخستین‌بار در ایران قرار است طرح فروش متری مسکن در بورس با همکاری شهرداری تهران کلید بخورد در چنین شرایطی روز گذشته سخنگوی شهرداری تهران برای انجام این کار اعلام آمادگی کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:اجرای قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر معاملات مکرر به مرور و به تدریج آثار خود را نشان می‌دهند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

افتتاح ۱۲۰ پروژه راهداری در گلستان

عادل مصدقی گفت: در این دور از سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح می‌شود.
معاون سازمان شهرداری و دهداری های کشور خبر داد:

بومی سازی 2 هزار واگن در کشور

معاون دفتر حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور افزود: برای تسریع در استفاده از حمل و نقل ریلی بیش از 2 هزار واگن بومی سازی می شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره منتفی شدن انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام توضیحاتی داد و گفت: انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام قابلیت اجرا ندارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم ایران دارای کارخانه هواپیماسازی است و این موضوع را در تعاملات خود با دیگر کشورها عنوان می‌کنیم.
مرجع پرداخت وام مسکن به جای «روشن‌ کردن چراغ بخش مسکن»، برای جذب سپرده سراغ خودروساز رفته است. روند پرداخت واقعی وام به خانه‌اولی‌ها نسبت به ۹۶، نصف شده است. اینها، از نگاه مقام اسبق بانک‌مرکزی، اشکال بزرگ است. بانک تخصصی مسکن با نرخ سپرده قانونی ۲درصد قرار بود «چراغ بخش مسکن را روشن کند»، اشکال ساختاری در این حوزه وجود دارد.