راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که مردمی‌سازی اقتصاد را تمرین می‌کنیم، گفت: ماشین‌ها ابزار بسیار خوبی برای توانمند کردن انسان در انجام فعالیت‌های روزانه هستند.
براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، محورهای هراز و فیروزکوه دارای بارش پراکنده برف و باران و مه گرفتگی در ارتفاعات، آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران و دیگر محورهای شمالی دارای مه‌گرفتگی در ارتفاعات است.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان:

بیش از ۳ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر یا تمدید شده است

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به تاثیر اعتلای دانش مهندسی بر افزایش بهره‌وری، گفت: از ابتدای سال بیش از ۳ هزار پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر یا تمدید شده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مزایده فروش املاک و مستغلات این سازمان از طریق اداره‌های کل راه و شهرسازی در سراسر کشور به‌منظور استفاده بهینه از اموال و اراضی در اختیار دولت برای تامین منابع طرح نهضت ملی مسکن برگزار می شود.
با پیگیری‌های متعدد شرکت عمران شهر جدید مهستان، اراضی دولتی به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع و ارزش تقریبی ۲۰ هزار میلیارد ریال که توسط یکی از سازندگان پروژه‌های مسکن مهر تصرف شده بود، به بیت‌المال بازگردانده شد.
هادی عباسی از قرارداد سپرده گذاری ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با هدف حمایت از افزایش طرح نهضت ملی مسکن عرضه ارز خبر داد.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

بیمه ساختمانی بر اساس کاهش ریسک مخاطرات انجام شود

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ضرورت تغییر روش بیمه‌های حریق ساختمان‌ها، از دیگر موضوعاتی است که چنانچه به عنوان مطالبه پیگیری شود، می‌تواند در کاهش مخاطرات ساختمانی تاثیر چشمگیری بگذارد.
از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه طراحی نماهای شهری موضوع توجه به خلاقیت و نوآوری در طرح‌های نما است. از طرفی توجه به خلاقیت و باز گذاشتن دست طراحان و شهروندان در عمل موجب آشفتگی و هرج‌ومرج در نماها و سیما و منظر شهری می‌گردد.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ۱۰۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره‌برداری بوده و ۵۵۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها، در هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.