راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای ۳۸۶ هزار و ۶۵۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تا پایان امسال۱۲۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی از آغاز پرداخت وام مسکن روستایی ۳۵۰میلیون تومانی در شعب بانک‌ها خبر داد.
روز گذشته ۲۲ دی، گشت مشترک برخورد قانونی با گران‌فروشان بلیت هواپیما درفرودگاه مهرآباد با حضور اعضای سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی انجام و طی آن دفتر فروش ۲ ایرلاین متخلف پلمب شد.
کاهش شدید معاملات در تهران و نگرانی سازندگان نسبت به تداوم رکود شدید در بازار مسکن، باعث کوچ سرمایه از مسکن به بازار‌های دیگر شده است. با توجه به ابعاد گسترده بازار مسکن و اهمیت این بازار در اشتغال زایی، کوچ سرمایه به بازار‌های غیرمولد می‌تواند نتایج اقتصادی زیان‌باری برای کشور به دنبال داشته باشد.
چرا رشد نوسازی بافت فرسوده اصفهان، سالانه یک در صد است؟!

مانع اصلی احیای بافت های فرسوده چیست؟!

بارها به این موضوع فکر کرده ام که ساکنان نزدیک یک مسجد و یا منزل میراثی مگر چه گناهی کرده اند که از حقوق ارزش افزوده ای که املاک بقیه شهروندان دارند، محروم شوند و آیا میراث فرهنگی می تواند موجب ضرر و زیان آنها شود و یا اگر واقعاً‌ جایی لازم است که محدودیت ارتفاع رعایت شود، جبران خسارت آ‌ن به عهده کیست؟
خرید خانه برای بسیاری از افراد به ویژه جوانان کار دشواری است؛ از این رو دریافت تسهیلات مختلف برای این منظور می‌تواند راه گشای خوبی باشد. وام مسکن از جمله تسهیلاتی است که دریافت آن نیاز به حصول چند شرط الزامی دارد.
وضعیت بازار مسکن این روزها چندان تعریفی نیست و این در حالیست که حدود 20 سال پیش بانک جهانی استراتژی را برای بهبود وضعیت مسکن کشور تدوین کرد اما گویا چندان مورد مراجعه قرار نگرفت.
مرکز آمار ایران گزارش داد: در تابستان سال ۱۴۰۲، تعداد ١٣٧٣٧ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٤٣,٣ درصد رشد دارد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور داریم که طی ۱۰ سال آینده تعداد مستاجران بیشتر هم می‌شود.