راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه در مراسم رونمایی از سامانه پایش اطلاعات انرژی ساختمان:

هنوز در ساخت‌و ساز به شیوه سنتی عمل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با گلایه از اینکه هنوز در ساخت‌و ساز به شیوه سنتی عمل می‌شود، گفت: مباحث مربوط به مقررات ملی ساختمان در بخش مصرف انرژی، مادامی که در طراحی و ساخت مورد اعمال نشود کاهش مصرف انرژی رخ نخواهد داد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده کشورمان در خارج از کشور گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی کشور ایجاد کرده است، اما با تلاش‌های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالا‌های اساسی و نیاز‌های تولیدی کشور استمرار خواهد یافت.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه شرایط ساخت و ساز این روزها سخت و دشوار شده و بانک مرکزی باید از ابزارهای خود برای الزام سایر بانک ها به پرداخت تسهیلات مسکن بهره بگیرد گفت: در حال حاضر تنها بانک مسکن است که در بخش مسکن و ساخت و ساز تسهیلات پرداخت می کند.
وضعیت آب و هوا در ۲۲ مهر؛

پیش بینی جوی پایدار در اغلب مناطق کشور

طبق اعلام سازمان هواشناسی،طی پنج روز آینده جوی پایدار همراه با غلظت آلاینده‌های جوی در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود.

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار مسکن ماهیت کندی دارد گفت: در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد که هر قانونی از جمله طرح اخذ مالیات از خانه های خالی نباید به روند تولید مسکن لطمه بزند.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی حق دخالت در قیمت گذاری را ندارد؛

قیمت‌ها به دلار و خدمات به ریال!

در حالی که از روز جمعه بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما مطرح شده وزیر راه وشهرسازی شب گذشته گرانی بلیت را لغو کرد که این خود باعث نارضایتی دوباره ایرلاین‌ها شد.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت؛

مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه و شهرسازی محول شد

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به منظور ایجاد مدیریت واحد و انسجام بخشی به امور پایانه‌های مرزی کشور، مدیریت این پایانه‌ها، همچون پایانه‌های هوایی و دریایی را به وزارت راه و شهرسازی محول کرد.

بنا بر استدلال تصویب‌کننده‌های دستورالعمل منع انتشار قیمت‌های پیشنهادی در آگهی‌های ملکی استارت‌آپ‌های بازاریابی مسکن، وجود و مشاهده فایل‌های فیک و غیرواقعی در میان آگهی‌ها به دو شکل عمده منجر به برهم‌ریختگی شرایط و نابسامانی قیمتی در بازار مسکن و افزایش تنش‌ها در این زمینه شده بود.
ایرلاین‌ها می‌گویند  دولت آن‌ها را وادار کرده است که مسافران را یک درمیان بنشانند و ارز دولتی را هم از آن‌ها دریغ کرده‌اند. سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه نیز می‌گویند با آزادسازی قیمت‌ها، هیچ تقصیری در گرانی بلیت هواپیما ندارند.
آپارتمان‌های نرخ مناسب در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال ساخت به مراتب پرتعدادتر از آپارتمان‌های با سن تک‌رقمی است که نرخ پیشنهادی آنها برای فروش معقول و متناسب با سطح انتظار خریداران است.
در مسیر‌های بومهن_ جاجرود محدوده پلیس راه جاجرود؛ فشم -زردبند محدوده حاجی آباد و همچنین شهر دماوند شاهد ترافیک سنگین هستیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) بارش در ارتفاعات البرز و زاگرس به‌صورت برف خواهد بود، از بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما در برخی مناطق کشور از امروز (۱۷ مهر) خبر داد.