راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در شرایطی پروازهای مسافری با پروتکل‌های بهداشتی بین کشورهای مختلف از سر گرفته می‌شود که طی ماه‌های گذشته مسئولان کشور ترکیه بارها پروازهای مسافری از مبدا و به مقصد ایران را بارها لغو و دوباره برقرار کرده‌اند و این سیاست یک بام و دو هوای ترک‌ها مسافران ایرانی را سردرگم کرده‌ است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد و قرار است از پروژه‌های عمرانی استان بازدید و مشکلات آنان بررسی شود.
در پی لغو شدن دوباره پروازهای تهران-استانبول طی روزهای گذشته از سوی مقامات ترکیه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری دوباره این پروازها به صورت محدود خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این مسیر به صورت روزانه برقرار شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی هم چنان در نوار شمالی کشور فعال است و تا پایان هفته روند کاهش دما در استان‌های شمالی ادامه دارد و بارندگی‌ها ٨ استان را با خطر بالا آمدن آب رودخانه‌ها تهدید می ‌کند.

لغو مجوز پروازهای العراقیه به دلیل تخلف از مقررات؛

سفر هوایی به عراق از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از قطع پروازهای ایرلاین العراقیه از ۱۳ مهر تا اطلاع ثانوی خبر داد و اظهار کرد که پروازهای این ایرلاین به دلیل تخلف از مقررات لغو شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: جاماندگان اژثبت نام وام ودیعه مسکن می‌توانند از امروز صبح تا پایان مهرماه با ورود به سامانه این وزارت خانه، اقدام به ثبت نام کرده و طبق ضوابط از تسهیلات آن بهره‌مند شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کسی حق تعلل در اجرای مسکن ملی را ندارد، گفت: شهرداری ها موظفند هرچه سریعتر نسبت به صدور پروانه ساخت واحدهای مسکن ملی اقدام کنند تا عملیات اجرایی در همه استان‌ها آغاز شود.
گروهی از فروشنده‌های آپارتمان در مناطق لوکس، پیام ریزش تورم ماهانه مسکن در شهریور را دریافت کردند. لحن فایل‌های ملکی طی روزهای اخیر در منطقه یک تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که فروشنده‌ها با استفاده از عبارت «فروش ۲۰ درصد زیر قیمت منطقه» قصد جذب سریع مشتری را دارند.
هفت طرح بزرگ راهداری استان تهران با بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.



دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با افزایش تعداد ایرلاین‌های ایرانی و پرواز‌های روزانه در مسیر تهران – استانبول شاهد کاهش شدید نرخ بلیت پرواز‌های ترکیه هستیم و جالب‌تر اینکه پرواز‌های قطرایرویز که پیش از آغاز پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی نرخی حدود ۶۰ میلیون تومان داشت، هم اکنون بلیت همین پرواز را حدود هشت میلیون تومان می‌فروشد.