راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، بنیاد با متقاضیان وارد تعامل شده که انتظار می رود تا پایان سال این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
مدیر مرکز مدیریت راههای کشور؛

6 جاده مسدود است / برف و باران در جاده های 3 استان

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور گفت: محور کندوان حد فاصل دزدبن تا هزارچم در استان مازندران از روز 25 آبان تا 27 آبان 99 از ساعت 6 صبح تا 17 مسدود است و تردد از طریق محورهای جایگزین فیروزکوه و هراز انجام می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همزمان با خروج سامانه بارشی قدیمی از کشور، از فردا با ورود یک سامانه بارشی جدید بارندگی استان‌های بوشهر، خوزستان،فارس و کهکیلویه و بویراحمد را در بر می‌گیرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرد:

افت قیمت های پیشنهادی در بازار مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: قیمتهای پیشنهادی ملک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و انتظار افت بیشتر دور از ذهن نیست.
دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با بیان اینکه پرواز تاکسی هوایی در بهمن ماه قطعی است، گفت: نخستین پرواز از فرودگاه مهرآباد خواهد بود.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: دامنه نرخی که هم اکنون هم اجرا می‌شود با دلار ۱۱ هزار تومانی بسته شده است و شرکت‌های هواپیمایی بر اساس قیمت دلار در سال 98، هزینه های خود را در نظر گرفته‌اند، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور هزینه‌ها بسیار بیشتر شده است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

کاهش قیمت مسکن با تداوم کاهش نرخ ارز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ریزش قیمت دلار و تثبیت آن، انتظار جامعه برای از بین رفتن حباب‌های چند لایه قیمتی که با جهش نرخ دلار ایجاد شده بود، به‌حق است و باید شاهد ورود به کانال‌های واقعی قیمت‌ها در تمام بخش‌ها و کالاها و خدمات باشیم.
وضعیت محور‌های مواصلاتی در ۱۸ آبان؛

کاهش ۳۱.۴ درصدی تردد در محور‌های برون‌شهری

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۹۳ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۳۱.۴ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان ۶ طرح راهداری در شمال این استان با اعتبار یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور گفت: تردد کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا24 فردا 15 آبان همچنین از ساعت 6 روز 16 آبان تا ساعت 2 بامداد روز 17 آبان در محور هزار ممنوع است.

وضعیت محور‌های مواصلاتی در ۱۲ آبان

افزایش ۲.۲ درصدی تردد در شبانه روز گذشته

طی شبانه روز گذشته، آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۸۴ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۲ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز مدیریت راههای کشور گفت: در محور هراز تردد کامیون غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 تا 24 روز دوشنبه 12 آبان و همچنین از ساعت 6 روز سه شنبه 13 آبان تا ساعت 2 بامداد روز بعد ممنوع است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان در حال تحول تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و تحول در نیروی انسانی سازمان هواشناسی هستیم تا با دیتای درست آسیب‌ تغییرات آب و هوایی برای مردم کاهش دهیم.

معاون وزیر راه گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه که به برنامه ششم هم تسری پیدا کرد، شناورسازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما یک تکلیف قانونی است.

سومین انحراف مالیاتی در بازار مسکن در حالی در آستانه شکل‌گیری است که جلوگیری از ایجاد آن نیازمند رفع دست‌کم سه اشکال مهم در پیش‌نویس لایحه دریافت مالیات سالانه از املاک مسکونی است.