راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال آن هستیم که کمترین افزایش قیمت بلیت را اعمال کنیم؛‌ در این راستا بسته حمایتی جدید و تسهیلات دیگری برای ایرلاین‌های داخلی در نظر گرفته شدهاست.
رییس سازمان هواپیمایی خبر داد؛

توقف افزایش قیمت بلیت هواپیما تا هفته آینده


رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از اول آبان ماه ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما باید رعایت شود و بر آن نظارت می‌کنیم، گفت: تا هفته آینده که تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص می‌شود، افزایش نرخ آن متوقف شده است.

همچنان که پیش از این اعلام شده بود ۳۰ مهر ماه آخرین فرصت ثبت نام دریافت وام کرونا است و صاحبان کسب و کارها و بنگاههای اقتصادی آسیب دیده از کرونا فقط یک روز فرصت دارند درخواست خود را برای دریافت تسیهلات حمایتی کرونا در سامانه کارا به ثبت برسانند.

مستاجران فاقد مسکن دارای اجاره‌نامه رسمی با در اختیار داشتن کد رهگیری قرارداد محل اجاره خود  تا فردا می‌توانند جهت ثبت‌نام در طرح تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند.
جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با مدیران‌عامل شرکت‌های هواپیمایی برگزار و اعلام شد که پروازهای چارتر از ۲۵ مهر لغو شده است و ادامه نخواهد داشت و شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان‌ماه، موظف به رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیماها هستند.

کم ارزش شدن پول ملی و شرایط نابسامان اقتصادی باعث تمایل مردم برای سرمایه‌گذاری پول‌های سرگردان خود در بخش های مختلف از جمله ارز،طلا، سکه و مسکن شده و تاثیر بسزایی در افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها داشته است. 

وضعیت محور‌های مواصلاتی کشور در ۲۹ مهر؛

کاهش ۲.۷ درصدی تردد نسبت به روز گذشته

آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۵۵ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۷ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

بعد از هشت ماه وقفه صورت گرفت؛

آغاز سفر دریایی بین المللی از بنادر ایران

خط مسافربری دوبی به بندرلنگه که به علت شیوع ویروس کرونا از سال گذشته با وقفه مواجه شده بود، از این پس به صورت منظم در هر هفته مسافران دریایی را جابجا می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط فعلی بازار نسبت به عملکرد دولت در بحث ساماندهی خانه های خالی اطمینان ندارد اما قطعا وقتی بازار با اجرای مصوبه جدید مجلس مطمئن شود که دولت برای اخذ مالیات از خانه های خالی مصمم است، شرایط تغییر خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت واحدهای مسکونی ملی بر اساس فهرست بها با تعدیل‌های سه ماهه دوم، متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با نوسان ۵ درصد افزایش یا ۱۰ درصد کاهش به استان‌ها این اختیار تفویض شده است تا بر اساس این معیارها برنامه ریزی و محاسبه را انجام دهند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ورود و خروج از استان‌های تهران، البرز ، اصفهان ، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به غیر از خودروهای امدادی ، اورژانسی و حمل و نقل عمومی از ساعت ۲۴ دیشب ممنوع شد.

درآمد واحدهای صنفی از افزایش نرخ ارز

رکود ساخت مسکن کمر تولید تجهیزات بهداشتی ساختمان را شکست

یک فعال حوزه تجیهزات بهداشتی ساختمان گفت: رونق بخش مسکن، تقاضای بازار حوزه تجیهزات بهداشتی را اضافه کرده و منجر به رونق این بازار می‌شود؛ امیدوارم این بار طرح جهش تولید مسکن به بار بنشیند و شاهد اخبار خوبی از اقتصاد کشور باشیم.