راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین پرواز برای واردات اولین محموله واکسن کرونا تا هفته آینده از روسیه انجام می شود و قدمات لازم برای انجام این پروازها انجام شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
با وجود آنکه ۸۲۸ هزار نفر مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شناخته شدند به دلیل کامل نبودن استعلامهای لازم و نداشتن مدارک مستدل نفرات بسیاری از دریافت وام جا ماندند و طبق آخرین آمار ۳۵۵ هزار نفر به بانک معرفی شده اند و ۱۹۱ هزار نفر وام را دریافت کرده اند.
در بازار مسکن که از حدود دوماه قبل به رکود معاملات و آرامش قیمت رسیده بخر و بفروشها برای خانه های زیر قیمت طمع کرده اند تا در آینده با نرخهای بالاتر به خریداران واقعی بفروشند.
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز تا عصر شنبه تشدید خواهد شد و بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و کاهش دید افقی، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق مورد انتظار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار خانه خالی شناسایی و در کارتابل سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.
یک اقتصاددان گفت: برای کاهش قیمت ملک و مسکن بهترین راه آزادسازی قیمت مصالح و واگذاری زمین با قیمت کم، به تعاونی‌های تولید و ساخت مسکن است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌های حمل و نقل ضروری است و با تخلفات کرونایی شرکت‌های حمل و نقلی برخورد می‌شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه مسکن مهر به انتهای کار خود رسیده است گفت: در برنامه است 39 هزار واحد باقیمانده در مدت زمان تعیین شده تکمیل و تحویل شوند.
رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: زمانی که تقاضا بالاست شرکت‌ها از بیشترین نرخ برای فروش بلیت استفاده می‌کنند. بنابراین وقتی تقاضا بالا باشد نرخ بلیت هم افزایش دارد.
در ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۷۴.۱ هزار واحد مسکونی معامله شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۲۳.۳ درصد افزایش دارد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بوده که افزایش ۷۶.۸ درصدی دارد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز مجدد پروازهای ایران با مقاصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد خبر داد و گفت: ایرلاین‌ها می‌توانند با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی برای هر روزی که می‌خواهند مجوز پرواز این کشور را دریافت کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

وزارت "صمت" نظارت را رها کرده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون برای پاسخگویی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی خبر داد.