راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد همواره یکی از خواسته‌های اصلی جامعه از دولت و وزارت راه و شهرسازی است و در برنامه‌های مختلف توسعه کشور و همچنین قانون اساسی و اسناد بالادستی همواره به آن اشاره شده است.
دولت می‌توانست منابع آزادراه غدیر را در امور جاری هزینه کند تا بلکه فشار روزمره را کاهش دهد، ولی به هر صورت آن را انجام دادند تا اقدامی اساسی و زیربنایی انجام شده باشد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت اما در پایان دولت آزادراه‌های کشور از ۳۱۰۰ کیلومتر عبور خواهد کرد یعنی یک رشد ۵۰ درصدی در شبکه آزادراهی کشور خواهیم داشت.
مالیاتی که هفته گذشته به تصویب رسید، بدون آنکه ذره‌ای ریسک مالیاتی برای احتکار مسکن به وجود بیاورد، «اقلیت بی‌اثر روی قیمت‌ها» در بازار ملک را هدف قرار داده است نه «بانیان اصلی احتکار و نابسامانی وضعیت فعلی» را.
رییس جمهوری گفت: با افتتاح فاز اول، بار ترافیکی بزرگی از روی کرج برداشته شد، برای اینکه همه می‌خواستند از آنجا عبور کنند البته آزادراه غدیر هم به کرج و تهران بسیار کمک خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر اصلاً نقطه حادثه خیز نداریم، گفت: برخی از نقاط، نقاط پرحادثه (۲۵۱ نقطه) هستند که طی تفاهمنامه با پلیس قرار شد تا این ۲۵۱ نقطه رفع خطر شوند.

چند روز پیش در حالی که برخی مسافران پرواز کیش – تهران به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی معترض بودند، یکی از مسئولان این ایرلاین از آن‌ها با لحنی تهدید آمیز خواست که مزاحم پروازشان نشوند!
ارزان‌ترین واحد کلنگی در پاییز امسال متری ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان و گران‌ترین واحد کلنگی هم در فصل مورد اشاره، متری ۱۵۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به فروش رسیده است.
رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام کرد: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد.

پیشنهاد حذف پاسپورت برای سفر بین ایران و ترکیه که از سوی مقامات گردشگری این کشور همسایه ارائه شده است، در واقعیت، یک برنده بیشتر ندارد. نسبت ۱۰برابری مسافرت ایرانی‌ها به مسافرت گردشگران ترکیه- بین دو کشور- از یکسو و روند سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه از سوی دیگر نشان می‌دهد این نقشه، تسهیل سفر را به نفع بازار ترکیه رقم می‌زند.
رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر تهران:

عطش برای سفر نوروزی زیاد است

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران گفت: قطعا سفر تابع تصمیم‌گیری ستاد کرونا است اما عطش برای سفرهای نوروزی زیاد است.

وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه با اقدامی هماهنگ و یکپارچه کار بازسازی شهر سی سخت و روستاهای آسیب دیده به سرعت انجام می شود، افزود: باید مردم شهر سی سخت دوباره در خانه های ایمن زندگی کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر) توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشت و اولین پروژه مقیاس ملی است که از ایده تا عمل و بهره برداری آن در یک دولت و ظرف پنج سال اجرا شده است.