قیمت آپارتمان‌های قدیمی در تهران

اخیرا با توجه به شرایط اقتصادی، مالکان آپارتمان‌های قدیمی فرصت را برای فروش این واحدها مناسب تشخیص داده‌اند.
تصویر قیمت آپارتمان‌های قدیمی در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، چه در مهرماه و روزهای نخست آبان که فروشندگان آپارتمان‌هایی از گروه سنی تا ۱۵ سال ساخت موقتا از فروش انصراف دادند و چه پیش از آنکه میزان عرضه واحدهای مسکونی در بازار بر تعداد متقاضیان خرید غلبه داشت، تعداد واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز و کهنسال با سن بنای بالای ۲۰ سال که مالکان آنها متقاضی فروش هستند، قابل توجه بوده است. واسطه‌های ملکی می‌گویند آپارتمان‌های قدیمی که این روزها در بازار فروش مسکن عرضه شده‌اند، عمدتا از جنسی هستند که خریدار آنها نمی‌تواند روی قدرالسهم آنها حساب چندانی باز کند؛ چراکه یا عرصه (مساحت زمین) ساختمان در حدی نیست که قدرالسهم قابل توجهی به مالک یک واحد آپارتمان تعلق گیرد یا اینکه سرنوشت تخریب و نوسازی آن ساختمان به‌دلیل مشکلاتی از قبیل مسائل حقوقی و ارثی مالکان سایر واحدها یا عدم تمایل آنها به ساخت‌و‌ساز نامشخص است. به همین دلیل مالکان این واحدهای مسکونی قدیمی تصمیم گرفته‌اند واحدهای مذکور را با قیمت مناسب برای فروش عرضه کنند.

در عین حال برای موفقیت در فروش حتی در رکودی‌ترین وضعیت بازار مسکن، باز هم لازم است واحدهای قدیمی بازسازی شوند و به همین خاطر فایل‌هایی با قید عبارت «بازسازی شده» در موتورهای جست‌وجوی ملکی این روزها فراوانی نسبتا زیادی دارد.

قیمت پیشنهادی خانه‌های قدیمی که نه در قالب زمین، بلکه به‌عنوان یک واحد آپارتمان در بازار فروش عرضه شده‌اند و به هر دلیل چشم‌انداز روشنی از زمان ساخت‌و‌ساز در آنها در کوتاه‌مدت وجود ندارد، بعضا تا 50درصد زیر قیمت واحد نوساز در یک محدوده اعلام شده است.

به‌عنوان مثال درحالی‌که قیمت آپارتمان نوساز در محدوده ستارخان بین 40 تا 45میلیون تومان و میانگین قیمت فایل‌های موجود در این نقطه از شهر در حال حاضر 38میلیون تومان است، یک واحد آپارتمان قدیمی 28ساله با پارکینگ و انباری واقع در طبقه چهارم یک ساختمان کهنسال در محدوده ستارخان، بهبودی، به قیمت مترمربعی 21میلیون تومان فایل شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

368959