راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

‌وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کنار گذر جنوبی تهران از آبیک در اتوبان قزوین تا چرم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و یک نقطه تبادلی بین اتوبان های شمال جنوبی و شرقی غربی کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه‌های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور با اعلام اینکه بلیت پروازها تا پایان تعطیلات نوروز افزایش پیدا نمی‌کند گفت: برای افزایش قیمت پرواز‌ها احتمالا در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در تولید ناوگان‌ باری خودکفا شدیم و باید بتوانیم به‌زودی جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری را برگزار کنیم که بتوانیم صنعت خودکفا و قابل رقابت با سایر سازندگان در جهان داشته باشیم.
بازار مسکن پایتخت طی ماه‌های گذشته به واسطه کاهش ریسک‌های اقتصادی با ریزش قیمت مواجه شده است. اثر این ریزش در برخی مناطق محسوس و در برخی مناطق نیز کمتر است.
مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن و وام فرزند سوم بررسی شد؛

توجیه عجیب بانک ها قبل از تصویب وام های ناچیز!/ رفع تکلیف دولت و سرگردانی مردم

«وام ودیعه مسکن»؛ درحالی که فقط 23 درصد ثبت نام کنندگان تسهیلات ودیعه مسکن، موفق به دریافت این وام شدند؛ دولت تصمیم دارد که سال آینده، تسهیلات ودیعه دیگری را به مستأجران صاحب سه فرزند پرداخت کند.
مرکز آمار اعلام کرد: در حالی که تورم ماهیانه مسکن در ماه آذر منفی شده بود اما قیمت مسکن در دی‌ماه ۹۹ دوباره روند صعودی گرفت و به عدد ۸.۲ درصد رسید.

بررسی میدانی قیمت پیشنهادی فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن پایتخت در روزهای اخیر نشان می‌دهد: بخش زیادی از واحدهای مسکونی نوساز تا پنج سال ساخت با قیمت‌های پیشنهادی عجیب و غریب از سوی مالکان ارائه شده‌اند.
اگرچه همزمان با افزایش نرخ دلار تا ۳۰ هزار تومان، متوسط نرخ مسکن نیز تا متری ۲۷ میلیون تومان افزایش یافت، اما با کاهش نرخ ارز، نرخ مسکن در ارقام قبلی ثابت مانده است.
عدد شاخص در دی ماه ١٣٩٩ بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٦٣٨،٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٨.٢ درصد افزایش داشته است.
نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، گفت:اخذ مالیات از خانه‌های خالی، همکاری بانک ها در وام های مسکن، مشارکت موسسات مالی و بانک ها در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و انبوه سازی و همچنین ترغیب نهادها برای توسعه مسکن در سطح کشور از جمله برنامه هایی است که با اجرای مشترک آنها و نظارت دقیق می توان در راستای حل معضل مسکن گام برداشت.
سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش برف و باران از فردا تا دوشنبه آینده در ۲۴ استان نسبت به کاهش دما، وقوع بهمن، آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری گفت: زمین مورد نیاز در اجرای طرح ملی زمین و مسکن برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی دیگر تامین شده است و تا پایان دهه فجر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
در مرحله سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۲۳ هزار و ۹۰۵ نفر ثبت نام کردند که تا کنون ۵۵ هزار و ۸۷۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند و روند پالایش و بررسی متقاضیان ادامه دارد.
یک کارشناس بازار مسکن گفت: مقطع کنونی می تواند آغاز دوره رکود و ثبات قیمت سه تا پنج ساله بخش مسکن باشد، به شرطی که این حوزه از ناحیه عوامل سیاسی و اقتصاد کلان دچار شوک نشود.