راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون وزیر راه ‌و شهرسازی گفت: وزارت راه پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات ساخت مسکن را ارائه داده که امیدواریم این مصوبه در شورای پول و اعتبار تصویب شود.
در گفتگو با مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور:

تاکسی هوایی؛ همتی دوباره پس از چهار دهه / تغییر تاکتیک جدی در وضعیت تحریمی

هر روز که می گذرد به زمان دیدن تاکسی های هوایی یا همان هواپیماهای دربستی در آسمان ایران، نزدیک می شویم. هواپیماهای کوچکی که قرار است پروازهای هوایی برنامه ای را متحول سازند.
یکصد و هجدهمین جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای کمیسیون، شهردار یزد و مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، معاونت معماری شهرسازی، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، رییس سازمان فاوا، مدیر ساخت و ساز شهری و کارشناسان مرتبط در شهرداری یزد موضوع مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تمدید ممنوعیت پروازهای انگلستان تا پایان دی ماه به درخواست ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت اجرایی شده و هر پرواز خارجی دیگری را نیز بخواهند تعلیق می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که مدارک خود را تکمیل نکردند تا انتهای بهمن فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.
معاون شهردار تهران، گفت: باید برای ساماندهی دکل های غیرمجاز در محدوده مناطق اقدام کرد. سلامت مردم در اولویت قرار دارد و این موضوع باید در باور و اقدام عملی شهرداران مناطق قرار گیرد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ برنامه ای برای تغییر سن متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نداریم به طوری که برای بانوان مجرد و یا سرپرست خانوار ۳۵ سال و برای آقایان مجرد هیچ ثبت نامی نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از بزرگترین تونل خاورمیانه در منطقه دو آزادراه تهران-‌شمال گفت: مسیر رفت قطعه دو این آزادراه تا پایان دولت تکمیل می شود و ساخت این قطعه آزادراه، ٣ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

طی بخشنامه‌ معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نرخ عوارض عبور از آزادراه‌های کشور بین 20 تا 40 درصد افزایش یافت.
فاطمی عقدا در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

نجات از ابر رکود مسکن به عهده کیست؟

یک کارشناس بازار مسکن گفت: رکود مسکن چون با افزایش یا جهش قیمتی مواجه بود، قطعا با این شرایط قیمتی به رکود بیشتر می رود. مگر اینکه با سیاست هایی که دولت موظف به اجرا در حوزه ساخت و ساز مسکن گشته باید سالیانه یک میلیون واحد بسازد تا بازار مسکن از رکود خارج شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش استفاده از فرصت بازار سرمایه و تامین مالی پروژه زیرساختی نتیجه بخش شده و از ۲۱ پروژه تعریف شده پنج تا ۶ پروژه ای که مجوز داده شده یک مورد آن پروژه راه آهن بوشهر - شیراز است که با تامین مالی انتظار می‌رود روند اجرای پروژه سرعت پیدا کند.
رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان را از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.
رئیس‌جمهوری در قالب نامه‌ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم که شامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است را ابلاغ کرد.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: التهاب و رکود بازار مسکن بر اقتصاد کشور تاثیر گذار است و در دو سال اخیر متغیرهایی مانند نرخ ارز و نوسان قیمتها، … بر بازار مسکن تاثیر گذار بوده اند و افزایش چشمگیر قیمت مسکن باعث کاهش ساخت و سازها شده است.