نرخ بلیت هواپیما طی هفته جاری اعلام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هفته پیش رو در شورای‌ عالی هواپیمایی در رابطه با قیمت‌های بلیت هواپیما تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

تصویر نرخ بلیت هواپیما طی هفته جاری اعلام می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که قیمت بلیت هواپیما در اجرای طرح ظرفیت ۶۰ درصدی رشد قیمتی نداشته است، گفت: با اجرای طرح مسافرگیری با ۶۰ درصد ظرفیت، قیمت بلیت هواپیما تغییر و افزایشی نداشت بلکه قیمت بلیت هواپیما هم‌راستا با افزایش سالیانه رشد کرده و ما طی هفته پیش رو در شورای عالی هواپیمایی در رابطه با قیمت‌های بلیت هواپیما تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه صورت‌های مالی ۱۱ شرکت هواپیمایی را گرفته‌ایم، افزود: عمده این شرکت‌ها که صورت‌های مالی خود را ارائه داده‌اند از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ بودند و ما نرخ نفرساعت را در شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهیم کرد.

آدم نژاد اظهار کرد: در حوزه هواپیمایی چند مشکل وجود دارد که یکی از این مشکلات در رابطه با قطعات هواپیماست هستند که به‌طور معمول و عادی به دلیل تحریم‌های سنگین امکان وارد کردن آنها به کشور نیست و ایرلاین‌ها به لحاظ ارز، قطعات مورد نیاز هواپیماهای خود را بسیار گران‌تر از سایر شرکت‌های هواپیمایی کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

وی یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی مشکلات دیگری دارند که همه آنها را در شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: ارائه نکردن کترینگ در سفرهای هوایی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و در صورتی که ستاد اعلام کند شرکت‌های هواپیمایی موظف به ارائه کترینگ هستند، ایرلاین‌ها باید هزینه ارائه نکردن کترینگ را از قیمت بلیت‌ها کسر کنند.

آدم‌نژاد در رابطه با ورود ناوگان جدید به صنعت هوایی کشور هم گفت: ورود ناوگان جدید مصوب در شورای عالی هواپیمایی است و این موضوع در این شورا مطرح شده و در رابطه با آورده و سرمایه‌های داخلی ایرلاین‌ها و ناوگان مورد نظر مطابق با استانداردهای داخلی گفتگو شده است.

آدم نژاد درباره مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان هما توضیح داد: سالیانه یک عددی معادل چند صد میلیارد تومان رقم ورودی به صندوق بازنشستگی هما بود اما در حال حاضر ورودی به صندوق بازنشستگی هما کم شده و از سوی دیگر مبلغی که باید ماهانه پرداخت کند با توجه به ناوگانی که هما در حال حاضر در اختیار دارد پاسخ‌گوی پرداخت حقوق بازنشستگان نیست.

وی ادامه داد: جداسازی صندوق گزینه خوبی نیست و ما باید در تلاش باشیم که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را با شرکت‌های دیگر همگام کنیم و با افزودن ناوگان جدید به ناوگان کارکرده، بتوانیم ایران‌ایر را از این وضعیت خارج کنیم.

ماجرای فاسد شدن کالاهای اساسی در بنادر

آدم نژاد درباره مشکل فاسد شدن کالاها در بنادر با بیان این‌که تعرفه‌ها را افزایش نداده‌ایم و تعرفه‌های حمل‌ونقل دریایی هیچ تغییری نکرده است، گفت: مشکل در رابطه با هزینه دیرکرد بوده است. هزینه‌ها نباید آنقدر به صرفه باشد که صاحبان کالا اقدام به نگهداری کالا در انبارها کنند و نه آنقدر زیاد باشد که برای کسانی که مجبور هستند کالاها را در انبارها نگهداری کنند زیان ده باشد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: انبارهایی که کالاها در آن‌ها نگهداری می‌شود دو گونه است؛ یک انبارهایی است که تنها کالا در آنها نگهداری می‌شود و انبار دیگر مربوط به کالایی است که باید در شرایط خاص نگهداری شود اما مدت زمانی که کالاها در انبارها نگهداری می‌شود یک مدت‌زمان معینی است و طبیعی است که هر کالا که بیش از مدت‌زمان تعیین‌شده نگهداری شود ممکن است فاسد شود.

ایرتاکسی به کجا رسید؟

آدم‌نژاد در رابطه با آخرین وضعیت ایرتاکسی هم گفت: در حال حاضر چند ایر تاکسی در حال فعالیت هستند اما با این تحریم‌ها رسیدن به اهداف مورد نظر امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد حمل‌ونقل هوایی در کشور اجازه توسعه ایرتاکسی‌ها را نمی‌دهد و باید یک شرایط انگیزشی برای راه‌اندازی این تاکسی‌های هوایی فراهم کنم، گفت: راه‌اندازی تاکسی هوایی جزو پروژه‌های اولویت‌دار نیست و با وجود آنکه من خودم جزو افرادی بودم که برای راه‌اندازی این پروژه تلاش کردم اما باید شرایط را بررسی کرد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور چه در حوزه نگهداری و چه در حوزه راه‌اندازی اقدامات لازم را انجام دهد اما در حال حاضر کشور به شدت به توسعه ناوگان هوایی نیاز دارد.

منبع: مهر

369405