راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تقاضای زیاد خریداران باعث اطمینان‌خاطر سازندگان منازل مسکونی می‌شود، اما افزایش هزینه‌های مصالح ساختمانی بر قیمت مناسب مسکن تاثیر می‌گذارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در بخش دولت و مجلس 50 هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف بودجه مشخص به بخش آسفالت راه‌های روستایی تخصیص یافته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند که حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه خبر داد و گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال برای نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه هزینه شده است.
وزیر راه‌ وشهرسازی گفت: با توجه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است و منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع  و با احداث 5 هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.
معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به ضرایبی که از تابستان گذشته اعمال شده هم‌اکنون قیمت هر متر مسکن ملی در استان تهران به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

طبق گزارش شرکت اطلاعات املاک چین، بازار مسکن در چین به نحوی از کنترل خارج شده است و هرچه محدودیت‌ها بیشتر می‌شوند، مقاومت بازار بیشتر می‌شود.
در این گزارش قصد داریم تا به بررسی قیمت خانه‌هایی که در آژانس‌های املاک شرق تهران به فروش گذاشته شده است، بپردازیم.

کارشناسان تدوین اطلاعات مربوط به کیفیت سکونت و مالکیت املاک کشور و راستی‌آزمایی آن توسط وزارت راه‌وشهرسازی را مبنای سیاست‌گذاری‌ها در حوزه تولید و تنظیم بازار مسکن و نیز مدیریت توسعه شهری می‌دانند.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: حق مسکن کارگران در طول ۲۰ سال (از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷) تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال اخیر این مولفه ۴۰۰ درصد رشد کرده است.

طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها که به نوعی برنامه مسکن استیجاری محسوب می‌شود، در مجلس اعلام وصول شده و نمایندگان از جمله مزایای آن را کنترل نرخ اجاره و کسب درآمد برای شهرداری اعلام کرده‌اند.
در حالی در سال گذشته تردد مسافرت‌های خارجی ۸۰ درصد کاهش داشته است که مسئولان گمرک ایران دلیل آن را محدودیت‌های مقطعی بسیار ناشی از بیماری کرونا، توقف مرزها و البته شرایط اقتصادی و نوسان نرخ ارز اعلام کرده‌اند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات یدکش پر قدرت شهید حقگو در محل سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی انجام و این یدک‌کش پرقدرت به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی برگردانده شد.