راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در حالی که گزارش‌های رسمی حکایت از افت پنج درصدی میانگین قیمت مسکن در معاملات شهر تهران طی دو ماه اخیر دارد، برخی از سازنده‌ها و فروشنده‌های واحدهای نوساز همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی پیشین خود که متناسب با سطح قیمت اسفند ماه اعلام کرده بودند، اصرار می‌کنند. این اصرار در حالی صورت می‌گیرد که بازار مسکن حتی برای خرید آپارتمان‌های قیمت مناسب هم خالی از تقاضاست.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: محدودیت سفر به ۴۲ کشور به علت شیوع کرونا بدون تغییر برقرار بوده و سفر به عراق نیز با رعایت پروتکل‌های ویژه در حال انجام است.

وزیر راه‌ و شهرسازی با تاکید بر این‌که آبادانی و پیشرفت کشور مهم‌ترین مولفه برای ما است، گفت: هرگز از نظر تکمیل راه‌های ورزقان برای مردم این منطقه کوتاهی نمی‌کنیم ما شرافت خود را در گروی خدمت‌گزاری مردم می‌دانیم.
در آستانه ورود به فصل طلایی نقل‌وانتقالات ملکی، قیمت‌های عرضه آپارتمان اجاره‌ای در محله‌های مختلف بررسی شد. هر چند برای دستیابی به یک مظنه قیمتی دقیق از بازار اجاره تابستان قدری زود است، اما بررسی قیمتی فایل‌های عرضه‌شده در بازار اجاره خالی از لطف نیست.
دو ماه ریزش متوالی قیمت مسکن در تهران، یک گروه فعال در بازار ملک را نسبت به آینده «خوش‌بین» کرده است؛ اما گروه دیگر کماکان توقع صعود نرخ‌ها را دارند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه باند ۲۹ چپ مهرآباد برای بسته شدن آزمایشی دو روزه برنامه‌ریزی شد‌، گفت: ارزیابی نتایج این دو روز برای اجرای بهسازی باند استفاده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی پروژه بزرگ عمرانی نیمه تمام سنواتی در بخش راه و شهرسازی در کشور گفت : بخش عمده این پروژه ها طی هشت سال گذشته به سرانجام رسیده و تکمیل مابقی رو به پایان است.
رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه، مالیات بر خانه‌های خالی عملا از مرداد ماه وصول خواهد شد، گفت: زیرساخت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
مناطقی از تهران در بهار امسال «قطب شمال» بازار مسکن شده است. نبض معاملات ملک در ۵ منطقه اول و همچنین غربی‌ترین نقطه شهر بیش از ۲۵درصد نسبت به ماه پایانی سال گذشته افت کرده است. نتایج رصد «مناطق پیشران» در ریزش قیمت مسکن، سه پیام دارد که مهم‌ترین آن جهت‌گیری معکوس خریدار و فروشنده در بازار است. وضعیت پساجهش، ریسک احتکار آپارتمان را دست‌کم در «سردترین مناطق بازار ملک» بالا برده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز کلیات وام ودیعه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شده و به زودی سقف وام جدید اعلام می‌شود.

نفتکش هورس متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که از ۵ بهمن سال گذشته تاکنون در آب‌های اندونزی توقیف شده بود، دیروز ۷ خرداد ۱۴۰۰ رفع توقیف شد.