راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

همگان منتظر رؤیت لیست نهایی کابینه رئیسی؛

چه کسی وزیر آینده راه و شهرسازی می شود؟

علی نیکزاد، محمد اسلامی و سعید محمد نام سه گزینه ای است که به عنوان وزیر آینده راه و شهرسازی شنیده می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته، گفت: مشکلات ارائه این تسهیلات ارزان‌قیمت رفع شده است.

یک کارشناس حوزه مسکن گفت: در شرایط کسری بودجه دولت برای تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکن چاره‌ای جز اخذ وام از سیستم بانکی یا استقراض از بانک مرکزی ندارد که البته سیستم بانکی نیز توان پرداخت چنین رقمی را ندارد.
سازمان هواشناسی برای 15 استان کشور، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد و نسبت به وقوع آبگرفتگی، سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
خریداران مسکن در شرق تهران عموما در یکی از مناطق ۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ در جست‌وجو هستند؛ اما انتظار برخی از آنها مبنی بر بازدید روزانه از چند آپارتمان به دلیل شرایط رکود امکان‌پذیر نیست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسه صحن علنی امروز خود به بررسی طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان ، شهرسازی و آمایش سرزمین» می پردازند.
مرکز مدیریت راه‌های کشور:

اوج تردد بین ساعات ۱۹ الی ۲۰ است

طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت، روان است.
یک بررسی میدانی میان واحدهای مسکونی عرضه شده نشان می‌دهد: در عمده مناطق شهر تهران حتی در نیمه جنوبی شهر که عمدتا تقاضای مصرفی مخاطب اصلی خرید واحدهای مسکونی عرضه شده در آنها هستند، بیش از 100 مترمربع زیربنا دارند.