راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا ساعاتی دیگر محور هراز مجددا بازگشایی و برای تردد مردم آماده می‌شود.

اخبار نگران کننده از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم؛

راه نفوذ را ببندید/ وزیر روحانی وزیر رئیسی نشود!

محمد اسلامی یکی از بدترین وزرای حوزه مسکن محسوب می شود که شنیده ها از لابی بازی ها با دولت رییسی برای ابقای وی در وزارت مسکن خبر می دهد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام ساعت اوج تردد، از شهروندان خواست تا وقت مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.
یک منبع آگاه گفت: قراردادهای ساخت مسکن ملی همچنان متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اما احتمالاً شاخص‌های تعدیل به متری ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان بسته به نوع پروژه می‌رسد؛ تا زمانی که شاخص‌های جدید تعدیل قیمت‌ها از سوی سازمان برنامه ابلاغ نشود، هزینه جدید ساخت را نمی‌توان تعیین کرد.
دولت سیزدهم برای ساماندهی بخش مسکن و ایجاد تعادل در این بخش ضروری است تا علاوه بر ساخت و عرضه مسکن جدید، به اصلاح یکسری قوانین موجود و همچنین سیاستگذاری صحیح در برخی حوزه‌ها اقدام کند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یک فروند هواپیمای ایرباس A۳۲۰ شرکت هواپیمایی قشم‌ ایر از از باند فرودگاه نجف خارج شده و در شانه خاکی باند فرو رفته است.

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر امروز در ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، البرز، سمنان و جنوب گلستان بارش شدید باران، طغیان رودخانه و سیلابی شدن مسیل‌ها و تندباهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون؛

طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیازمند بودجه اضافی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ادغام وزارت راه و شهرسازی باعث ایجاد یک وزارتخانه حجیم و سنگین شده و وزیر فرصت کافی برای بررسی و پیگیری تمام امور مربوط را ندارد.
‎این روزها خبری در فضای مجازی دست به دست می چرخد که دولت ترکیه در مرز خود با ایران دیوار بتنی به ارتفاع 4 متر احداث کرده است و موجی از اظهار نظرها را در بین کاربران رسانه های مجازی به وجود آورده است.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با بیان این که آزمون ورود به حرفه مهندسان از فردا آغاز می‌شود، گفت: در این دوره از آزمون‌ها ۲۷۶ هزار نفر شرکت کرده‌اند که ۷۷ درصد آن ها را آقایان و ۲۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
واسطه‌های ملکی اطلاعاتی ارائه و به این پرسش پاسخ داده‌اند که چه کسی حاضر به پرداخت اجاره‌های سنگین برای سکونت در خانه‌های مصرفی و میان‌متراژ در مناطق متوسط شهر است؟
یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به دلیل پیش‌بینی وقوع رگبار شدید باران در تهران و مازنداران، احتمال طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از بارش تگرگ و تندباد در این استان‌ها وجود دارد.