راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور روز گذشته در حالی که در برنامه تحویل بخشی از واحدهای مسکونی «دولتی‌ساز» حضور یافته بود، از خانه‌سازی دولتی انتقاد و اذعان کرد کار دولت خانه‌سازی نیست، بلکه تسهیل‌گری برای ساخت مسکن است.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس جمهور منتخب:

شرایط ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی فراهم است

در شرایطی که تا پیش از این مهلت بازپرداخت وام مسکن ملی ۱۲ سال بود، بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی به ۲۰ سال افزایش یافت؛ او همچنین به رئیسی، رییس جمهور منتخب دوره سیزدهم گفته که شرایط فنی، اجرایی و نیروی انسانی برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی فراهم است.

مدیرکل حقوقی فرودگاه امام (ره) گفت: درج آگهی‌های فروش اراضی متعلق به شهر فرودگاهی در فضای مجازی و غیر آن توسط اشخاص ثالث، غیر قانونی بوده و این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال معاملات ندارد.

ضعف لایه‌های امنیتی سامانه های دستگاه‌های اجرایی عامل هک شدن آنها اعلام شده اما اطلاعات هویتی ثبت نام کنندگان وام ودیعه و طرح ملی مسکن بازگردانی شده و نیازی به ثبت نام مجدد متقاضیان نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی، هزینه کل مسکن مهر را ۱۱۰ هزار میلیارد تومان شامل ۵۷.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۵۲ هزار میلیارد تومان آورده مردمی عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با هدف تسهیل دستیابی جامعه هدف به مسکن، ۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود، گفت: مسکن مهر را تکمیل کردیم و به دولت سیزدهم انتقال داده نمی‌شود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون مسکن،‌گفت: تحقق این برنامه در گرو حذف بانک‌ها از بازار مسکن است.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تکلیف کمیسیون به وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف حقوق اعضای تعاونی هایی که حدود ۳۰ سال است علی رغم دادن زمین به آنان در شمال تهران، بلاتکلیف مانده اند، خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ تا ۷۵ درصد خودروهای عبوری از آزادراه ها، عوارض را الکترونیکی می دهند، گفت: باید این نرخ به ۹۰ درصد برسد.

مسوول سالن عملیات مرکز‌ مدیریت راه‌ها گفت: در حال حاضر در محور چالوس مسیر رفت و برگشت محدوده سرودار و مسیر جنوب به شمال محدوده پنجک، همچنین در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده سه راهی چلاو، ترافیک سنگین است.