پایان عملیات اعزام حجاج با ۱۶۲ پرواز به سرزمین وحی

غلامرضا رستمیان با اعلام جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی اظهار داشت: از آغاز اعزام حجاج به مدینه منوره و جده تاکنون ۱۶۰ پرواز انجام شده است و دو پرواز نیز تا پایان امروز از فرودگاه بین المللی امام و زاهدان انجام خواهد شد و در مجموعه حجاج ایرانی و عوامل اجرایی حج با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.
تصویر پایان عملیات اعزام حجاج با ۱۶۲ پرواز به سرزمین وحی

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته رستمیان با انجام دو پرواز پایانی یکی در ساعت ۱۸و ۲۵ دقیقه از فرودگاه امام و دیگری در ساعت ۱۹و۵۵ دقیقه عصر امروز از فرودگاه زاهدان عملیات اعزام حجاج پایان خواهد یافت.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: تا امروز ۱۱۳ پرواز از ۱۷ فرودگاه بین المللی مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان، تبریز، ساری، همدان، شیراز، ارومیه، بیرجند، بندرعباس، زنجان، بوشهر، اردبیل، کرمان و زاهدان به جز فرودگاه امام برقرار شده است که با این تعداد پرواز ۲۷ هزار و ۸۷۱ زائر با ۵۰۲ هزار و ۴۶۷ کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

رستمیان با اعلام اینکه همه پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر پروازها حدود یک ساعت بوده است که این رقم خوبی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بازگشت حجاج از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

منبع: مهر

403864

مطالب مرتبط