راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

طی سالیان اخیر، عملکرد قابل قبولی را در حمل و نقل ریلی کشور شاهد نبوده‌ایم و از دید اغلب کارشناسان حوزه‌‌ حمل و نقل، این عملکرد ضعیف ریشه در ساختار سازمانی مختل و خصوصی‌سازی ناقص صنعت حمل و نقل ریلی دارد.
نوسازی بافت‌های فرسوده، تکمیل واحدهای مسکن مهر، تکمیل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی، افزایش وام خرید، تولید مسکن و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی همگی اهمیت مسکن در رشد اقتصادی را نشان می‌دهند.

برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در بخش مسکن که منطبق با برنامه دولت در این حوزه تدوین شده است، اگرچه با تاخیر اما سرانجام روز گذشته منتشر شد. فهرست 13 برنامه کلیدی دولت سیزدهم برای بازار املاک حاوی عناوینی است که برخی امیدوارکننده و برخی ناامیدکننده است.
با رسیدن به ماه پایانی تابستان و با توجه به آنکه تا پایان شهریور متقاضیان فرصت ثبت نام برای وام ودیعه مسکن دارند اما هنوز بسیاری از مستاجران نتوانسته اند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی، از نظارت بر پرواز فقط یک‌سوم ناوگان به دلیل شیوع کرونا توسط سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها خبر داد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آسمان افغانستان بسته شده و تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی از این کشور به ایران را نمی‌پذیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این که مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی تا ۲۹ مرداد تمدید شده گفت: انتخابات اوایل مهر برگزار می‌شود.

سخنگوی گمرک ایران گفت: مرزهای زمینی ایران به عراق برای تردد کامیون‌های حامل کالا، فعال اما برای تردد مسافر بسته است.
رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی راه در توئیتی نوشت: به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل و نقل سبز باشد.