راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

دولت سیزدهم وعده داده تا با ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، اوضاع بازار مسکن را به کنترل درآورد. رستم قاسمی نیز که از سوی ابراهیم رییسی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شده، در توئیتی بر اولویت قرار دادن بازار اجاره تاکید کرده است.
ابزارهایی در بازار سرمایه برای تامین مالی بخش مسکن طراحی شده که شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان است.
کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور و کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل و نقل کشور موافقت خود با حضور عبدالملکی در وزارت کار را با صدور بیانیه‌ای ابراز کردند.
کاهش تقاضای سفر به مشهد همزمان با اوج‌گیری کرونا سبب شد، قیمت بلیت پروازهای مشهد از یک میلیون تومان به ۳۴۰ تا ۳۷۵ هزار تومان کاهش یابد
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۸ مرداد امسال ۱۴۲.۱ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲۸۶.۴ میلیمتر بود، بنابراین بارش امسال ۵۰.۴ درصد کمتر از پارسال است.
مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر مشکل تامین درآمد لازم برای خرید مسکن وجود دارد و تازمانی که نتوانیم سیستم را از پس انداز گذشته به سمت پس انداز آینده، مانند تمام کشورهای پیشرفته، سوق دهیم مشکل مسکن حل نخواهد شد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد؛

افزایش تردد در محورهای برون‌شهری

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور تردد در محورهای برون شهری نسبت به روز قبل ۳.۳ درصد افزایش یافته است.
واکسیناسیون دریانوردان ناوگان ملی بر اساس لیست ارائه شده به سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از ابتدای هفته آینده روند کاهشی نسبی دما در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود.