کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

قیمت‌های جدید میوه و تره بار برای مدت یک هفته از سوی اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران اعلام شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید بذر بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم که با توجه به عقب ماندگی در تولید بذر صیفی و سبزیجات تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ به خودکفایی در تولید این نوع بذر برسیم.

.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت کم‌نظیر برنامه ملی ارتقا امنیت و سلامت گوشت مرغ در کشور، گفت: تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و توزیع گوشت مرغ است گفت: تاکنون بیش از نیاز‌های وزارت جهادکشاورزی نهاده‌ها را تحویل این وزارتخانه داده‌ایم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود همه فشارهای موجود در کشور، ‏‏نهاده‌های مورد نیاز همه زنجیره‌های مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار کشور تامین است و هیچ محدودیتی از لحاظ ارایه و تحویل نهاده‌ها به تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ نداریم.
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های گفت: افزایش قیمت شیرخام و قیمت ظروف بسته بندی عامل گران شدن محصولات لبنی است.
طبق اعلام ستاد تنطیم بازار قیمت مصوب مرغ همچنان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: با افزایش هزینه های تولید، تولیدکنندگان نمی توانند تخم مرغ را با قیمت دستوری بفروشند
عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشاورزی گفت: اگر دولت برای پایین نگه داشتن قیمت محصولات در بازار به تولیدکنندگان فشار وارد کند و همچنین جلوی صادرات را بگیرد در آینده نزدیک شاید سرمایه گریزی از بخش دامداری و در نهایت به خطر افتادن امنیت غذایی کشورخواهیم بود.