کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور گفت: در حالی سود فروش میوه نهایت باید ۳۰ درصد باشد که واسطه ها و ودلالان از مرحله خرید میوه از باغدار تا زمانی که دست مصرف کننده برسد، تا ۲۰۰ درصد سود می کنند.

آیت‌الله جنتی پس از کاشت یک اصله نهال میوه:

دولت در حل مشکلات کشاورزان و باغداران جدی‌تر عمل کند

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: باید هر چه می‌توانیم فضای جامعه را با درخت و سبزه شاد کنیم و فرهنگ درختکاری و کشاورزی را ترویج کرده و کسانی که در این راه گام برمی‌دارند را مورد تقدیر قرار دهیم.
رئیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار گفت: موز از کشور اکوادور و هند وارد شده و به زودی قیمت آن کاهش می‌یابد.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با بیان این که چغاله بادام میوه نیست تصریح کرد: خرده فروش‌ها باید 30 تا 35 درصد به قیمت اولیه میوه اضافه کنند.
ظاهراً تشکیل صف‌های طولانی برای خرید کالا تمامی ندارد. مردم برای خرید برخی از کالاهایی که مورد نیازشان است باید در صف بمانند و فرقی نمی‌کند که آن کالا لاستیک و باطری ماشین باشد یا مرغ، گوشت و روغن.
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه عرضه مرغ به قیمت ۳۲ هزار تومان گرانفروشی است، گفت: دستگاه های نظارتی با گرانفروشان قاطعانه برخورد کنند.
موثقی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

کاهش 30 درصدی مصرف چای در کشور

رییس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور گفت: چای همانند دیگر کالا های گران شده می باشد و این افزایش قیمت چای به دلیل برداشتن ارز 4200 تومانی توسط دولت بود. بنابر این مصرف و خرید چای 30 درصد کاهش یافته است.
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون تشریح کرد:

دستاوردهای حوزه کشاورزی؛ از خودکفایی تا مقابله با تحریم‌ها

امروز در عرصه کشاورزی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای در کشاورزی به ۵۰ نوع نوآوری و فناوری دست یافته‌ایم که می‌تواند در عرصه باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری اثر گذار باشد. این فناوری می‌تواند ما را در مقابل تحریم‌ها و وابستگی به خارج از کشور بیمه کند و قاعدتاً هر قدر کشاورزی پیشرو را داشته باشیم می‌توانیم اشتغال‌زایی بهتر و ارتقا اقتصادی بهتری را داشته باشیم.
رئیس اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت خیار در بازار خبر داد و گفت: با گرمای هوا و عرضه خیار از سایر نقاط پیش بینی می‌شود که طی هفته آینده خیار به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.
‌سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران اعلام کرد: قیمت انواع سبزیجات و صیفی‌جات از جمله کدو، خیار رویال، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و پیاز در میادین کاهش یافت.
ساداتی‌نژاد با اشاره به سفر رییس مجلس و هیات پارلمانی به روسیه مطرح کرد؛

توافق ایران و روسیه برای افزایش تجارت محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ضمن تاکید بر تعاملات و استقبال طرف روسی از مباحث مربوط به حوزه کشاورزی گفت: ایجاد بانک و بیمه مشترک، کشت فراسرزمینی، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و ساخت مراکز پرتودهی از توافقات ایران و روسیه است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد که فروش مرغ با قیمت بیش از ۲۷هزار تومان گرانفروشی است.
‎به دلیل شرایط اقلیمی در برخی از استان های ایران نخلستان های گوناگون خرما احداث شده و این شرایط اقلیمی باعث شده تا ایران در جایگاه دوم جهان در تولید خرما به عنوان یکی از مواد غذایی با ارزش تبدیل شود.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی علت گرانی خیار را سرمازدگی جالیزهای خیار در جیرفت کرمان عنوان کرد و همچنین خبر داد که از دو هفته آینده تولید به روال عادی باز می گردد و قیمت ها نیز کاهش می یابد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساحت هشت هزار هکتاری گلخانه‌ها در ابتدای دولت تدبیر و امید، گفت: تا پایان این دولت، سطح زیر کشت گلخانه‌ها با افزایش سه برابری نسبت به سال ۹۲ به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.
پدر داماد رئیس‌جمهور؛

سلطان موز نیستم

محمد حسین بهشتی: در حالی به من برچسب سلطان موز می‌زنند که در هفته در نهایت 5 تریلی واردات موز دارم که از هفته آینده دیگر ندارم.