افزایش قیمت سبوس منتفی شد

در حالی که چندی پیش قیمت سبوس آزاد و موجب اعتراضات دامداران شد کانون انجمن های صنفی آرد سازان به اعضای خود اعلام کرد که سبوس به روال قبل خود توزیع می‌شود.
تصویر افزایش قیمت سبوس منتفی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش قیمت سبوس که تاثیر زیادی بر هزینه تمام شده دامداران برای تولید شیر دارد آزاد شد.

اما این موضوع اعتراضات دامداران را به همراه داشت تا اینکه کانون انجمن‌های صنفی آرد سازان به اعضای خود اعلام کرد که سبوس به روال قبل خود توزیع می‌شود.

قیمت شیر خام دامداران نیز حدود 47 درصد افزایش یافته و صادرات شیر خشک آزاد شده است که خبرهای خوبی برای دامداران به حساب می‌آید.

ماجرا از آنجا شروع شد که حدود یک ماه قبل مصوبه آزادسازی سبوس برای کارخانه‌های آرد کشور ارسال شد اما به گفته آسیابانان، این مصوبه اجرایی نشده زیرا با مخالفت های جدی بخش کشاورزی مواجه بود.

برخی کارخانه‌های آردسازی حتی با انباشتگی سبوس در طی این مدت مواجه شدند.

حال بر اساس نامه کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران به اعضای خود مشخص شد که آسیابان موظف به توزیع و فروش سبوس به روال گذشته هستند.

در متن این نامه آمده است؛ «ستاد تنظیم بازار طی بند8 صورت‌جلسه شماره 60/87306 مورخ 1400/3/26 مقرر نموده که توزیع سبوس از سوی کارخانه‌های آرد و از طریق ثبت در سامانه‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران صورت پذیرد.

این کانون طی نامه شماره 79/11785 مورخ 1400/3/29درخواست نموده که سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران جهت ثبت اطلاعات اعلام گردد که متاسفانه تاکنون این اقدام صورت نپذیرفته است لذا به اطلاع همکاران محترم می‌رساند که تا اعلام رسمی سامانه و آیین‌نامه مربوط به ثبت اطلاعات در آن، توزیع و فروش سبوس به روال سابق خواهد بود.

منبع: تسنیم

322738