کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

طغیانی در تشریح برگزاری جلسه تنظیم بازار ؛

رزم‌حسینی کرونا گرفت نیامد / خاوازی خلف وعده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصادی، گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تنظیم بازار روز سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود.
تا اطلاع ثانوی هر گونه انجماد و ذخیره سازی مرغ و فروش مرغ با عنوان مرغ سبز و بدون آنتی بیوتیک ممنوع شد.
رئیس سازمان چای کشور از ابلاغ قیمت خرید برگ سبز چای خبر داد و گفت: قیمت برگ‌ سبز چای درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و درجه دو ۴ هزار و ۷۸۱ است.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بهبود روند توزیع مرغ در تمام استان‌ها، در یک تا دو روز آینده آرامش بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود.

بررسی نابسامانی ها اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس؛

مرغ در مجلس!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست عصر امروز این کمیسیون درباره نابسامانی ها در بازار مرغ خبر داد.
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از افزایش 200 درصدی قیمت گل در نوروز 1400 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: دلیل اصلی گرانی بی‌سابقه گل حضور تعداد زیادی دلال در بازار بود به نحوی که تعداد آن‌ها 4 برابر واحدهای گل فروشی تخمین زده می‌شود.

در حالی که به نظر می رسید سال جدید آرامش و ثبات نسبی بر بازار میوه حاکم شود و قیمتها کاهش یابد اما مشاهدات حاکی از آن است که قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی همچنان مانند سال ۱۳۹۹ بوده و اوضاع تغییر چندانی نکرده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز (چهارشنبه، ۱۱ فروردین‌ماه)، سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۵۷۹ قطعه مرغ کشتار و ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ گرم به بازار عرضه شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم گفت: باتوجه به پایین بودن قیمت میوه عرضه شده در چادرهای تنظیم بازار میوه شب عید نسبت به مغازه ها، تفاوت کیفیت نیز امری بدیهی است.
«پرسون» از مصرف گوشت قرمز می گوید؛

کم تر از استانداردها!

در حالی بخش اعظمی از هموطنان از مصرف گوشت قرمز جا مانده اند که حتی برای خرید گوشت مرغ هم دشواری های زیادی وجود دارد. دشواری هایی که تا به امروز حل نشده و همینطور بین مردم ومسئولان دومینوی گرانی و توزیع نامناسب را حرکت می دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

بهانه تراشی وزارت صمت برای عدم نظارت بر توزیع در بازار

وظیفه واردات، نهاده‌های کشاورزی، صادرات و مدیریت محصولات کشاورزی بر عهده وزارت کشاورزی بوده و به وزارت صمت منتقل شده و سبب ایجاد مشکلاتی شده است. وزارت صمت معتقد است که قوانین یا اهرم‌های خاصی برای اجرای این موضوع نداریم که البته این مسئله قابل قبول نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد تا نمایندگانی از سه کمیسیون صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ستاد تنظیم بازار حضور یابند تا از نزدیک در جریان تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات ابلاغی از سوی این ستاد، قرار بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر داد:

آغاز توزیع میوه نوروزی با قیمت مصوب

توزیع پرتقال و سیب ایام پایانی سال و نوروز ١٤٠٠ از ٢٥ امروز اسفند در تهران آغاز شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر گفت: برای تامین بازار شب عید حدود 40 هزار تن میوه ذخیره سازی شده و استانداران و کارگروه های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می شود.

افتتاح پروژه تولیدات دامی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

به دنبال خودکفایی  امنیت غذایی در تولیدات دامی هستیم/ خودکفایی در تولیدات دامی از خروج 7 میلیون دلار ارز جلوگیری می کند

یکی از اهداف افتتاح این پروژه خودکفایی در زمینه گوشت قرمز است سالانه مبالغ هنگفتی جهت خرید گوشت قرمز به کشور متحمل می شود، یکی از نکات ویژه این پروژه، جلوگیری از خروج سالانه 7 میلیون دلار ارز است.
دبیر ستاد تنظیم بازار در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، بیان کرد: برای مدیریت روز‌های پایانی سال از ستاد‌های تنظیم بازار استانی میزان نیاز میوه آن‌ها را استعلام می‌گیریم و آن را ذخیره می‌کنیم.

محمد مهدی برومندی گفت: مشکل اینجاست که مرغ فروشی که ۱۰۰ کیلو سهمیه مرغ دارد حواله یک تنی مرغ خود را در میدان بهمن در بازار آزاد می‌فروشد و مرغی که باید ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بدست مصرف کننده برساند قطعه بندی می‌کند و کیلویی ۵۰ هزار تومان می‌فروشد.
مقرر شد واردکنندگان متقاضی در ازای صادرات سیب، با هدایت و راهبرد اتحادیه‌های صنفی موز‌های وارداتی را در شبکه‌های رسمی توزیع صنفی و با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۵ هزار تومان به مصرف کننده ارائه دهند.