آبخیزداری از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها است

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امیدواریم شاهد افزایش اعتبارات تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی باشیم.
تصویر آبخیزداری از اولویت‌های سازمان جنگل‌ها است

به گزارش سایت خبری پرسون، پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل‌ها، با اشاره به اجرای 31.6 میلیون هکتار آبخیزداری در سطح کشور گفت: تا پایان سال جاری 1.5 میلیون هکتار دیگر به عرصه‌های آبخیزداری کشور افزوده می‌شود.

گرشاسبی، از اجرای پروژه‌های آبخیزداری در همه شهرستان‌های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های آبخیز سدهای کشور پروژه‌های کنترل فرسایش و کاهش رسوب و در حوزه‌های آبخیز فاقد سد کنترل سیل و مقابله با فرسایش و تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی را دنبال می‌کنیم.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، از اجرای طرح مقابله با فرسایش بادی و کاهش گرد و غبار در 300 هزار هکتار تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: این طرح ها شامل ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی از جمله کاشت درخت و حفاظت و قرق است و در مناطق ماسه‌ای که دارای وضعیت بحرانی گرد و غبار است، مالچ پاشی انجام می‌شود.

وی از پیش بینی اعتبار 1600 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری در لایجه بودجه 1401 خبر داد و یادآور شد: امیدواریم شاهد افزایش اعتبارات تا 2000 میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گفته معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف کنترل فرسایش و رسوب در حوضه‌های آبخیز از جمله سد سفیدرود و کنترل سیل در سایر زیرحوضه‌های آبخیز از اولویت‌های سازمان جنگل‌هاست.

منبع: تسنیم

376258