کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

در حالی‌که مسئولان اعلام می‌کنند براساس تصمیم کارگروه ساماندهی مرغ، قیمت این کالا در سطوح مختلف تولید، عرضه عمده و خرده مشخص شده است؛ اما در عمل نه تنها این کالا با قیمت اعلامی، کمتر در بازار یافت می‌شود، بلکه قیمتی که باید برای مرغ گرم تعیین و از مصرف کننده دریافت شود، به مرغ یخ زده تعمیم داده شده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی گندم به اولین نشست کمیسیون کشاورزی احضار می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر گفت: در برخی از استان‌ها تا ۹۲ درصد کاهش بارندگی داشته ایم و در این شرایط عشایر مجبور به فروش دام خود هستند و دلال‌ها از این فرصت استفاده می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت اقدامی به موقع و موثر برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و ایجاد رغبت در کشاورزان برای تحویل محصول به مراکز دولتی است.
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار مسئول فروش میوه نیست، گفت: میوه‌های دپو شده در انبارها و سردخانه ها ربطی به اقدامات تنظیم بازار میوه ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان در سال زراعی جاری پنج هزار تومن تعیین شده است, گفت: افزایش قیمت این محصول راهبردی موجب دلگرمی کشاورزان شده است.
رئیس جمهور گفت: امیدواریم دست ظالمین و تحریم به روی مردم ما قطع شود. یکی از اهداف ما از افتتاح طرح‌های بزرگ این است که به دنیا بفهمانیم تحریم و فشار نمی‌تواند ملت ایران را در مسیر رشد و توسعه متوقف کند.
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، موجب دل‌گرمی و خوشحالی کشاورزان و رغبت بیشتر برای تحویل محصولات به دولت می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تامین گندم مورد نیاز کشور با اولویت خرید داخلی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۵۰ هزار تن از این محصول تا ۳۰ فروردین‌ماه خریداری شده و ۵۵۷ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است و هیچ مشکلی در زمینه تامین وجود ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی محیط زیست مجلس گفت: در بحث تامین پروتئین مورد نیاز مردم اگر واحدهای نیمه صنعتی و روستایی فعال بودند؛ درصد بالایی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.
یک مقام سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به احتمال عبور ملخ های مهاجم از ارتفاعات زاگرس و ورود به لرستان و اصفهان برسانند گفت: مردم هیچ نگرانی از بابت هجوم ملخ های صحرایی نداشته باشند، زیرا ما به لحاظ امکانات، سم و نیروهای آموزش دیده ایم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران با اشاره به لزوم تقویت تشکل‌های بخش خصوصی، گفت: این مساله از اصلی ترین راهکارهای کنترل بازار میوه و حذف واسطه هاست.