رئیس اتحادیه میوه فروشان عنوان کرد؛

وفور هندوانه در بازار / 35 درصد سود متعادل میوه فروشان

رئیس اتحادیه میوه فروشان از وفور هندوانه شب یلدا در بازار خبر داد و گفت: فراوانی هندوانه تعادل قیمت در بازار را به وجود آورده است.
تصویر وفور هندوانه در بازار / 35 درصد سود متعادل میوه فروشان

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه فروشان شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون اظهار داشت: بازرسان اتحادیه این روزها به بازرسی از خرده فروشی ها می روند و اصناف براساس قیمت فاکتور مجاز به افزایش قیمت 35 درصد هستند و ملاک بازرسان فاکتور است.

یکی از کالاهایی که در این شب ها مردم آن را فراهم می کنند انار است که قیمت انار معمولی از 10 هزار تومان تا 33 هزار تومان است که از شهرهای دماوند، شیراز و ساوه تهیه می شود، البته انار 33 هزار تومانی جزو انارهای اقلیتی به حساب می آید و کمتر مورد استقبال بازار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه میوه از جمله هندوانه و انار در بازار بیش از نیاز بازار در انبارها وجود دارد و این وفور تعادل قیمت در میوه را به وجود آورده است.

کارگر در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون درباره اینکه قیمت هندوانه این روزها چند است؟ پاسخ داد: در این فصل چهار نوع هندوانه وجود دارد برای نمونه هندوانه خطی، هندوانه دزفولی، هندوانه محبوبی و هندوانه مینابی در سطح شهر تهران عرضه می شود که هر یک از این هندوانه ها یک قیمتی دارد که بین سه هزار و 500 تا 9هزار تومان هندوانه در بازار بزرگ عرضه می شود و 35 درصد بیشتر از قیمت اعلام شده سود خرده فروشان به حساب می آید؛ البته برخی از خرده فروشان حاضر شدند در این شب ها سود کمتری نظر گیرند.

این مقام صنفی در خصوص قیمت انار در بازار اشاره کرد، گفت: یکی از کالاهایی که در این شب ها مردم آن را فراهم می کنند انار است که قیمت انار معمولی از 10 هزار تومان تا 33 هزار تومان است که از شهرهای دماوند، شیراز و ساوه تهیه می شود، البته انار 33 هزار تومانی جزو انارهای اقلیتی به حساب می آید و کمتر مورد استقبال بازار قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سایر میوه ها مانند سیب، پرتقال، کیوی، موز، نارنگی و... در بازار به وفور وجود دارد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

کارگر افزود: وفور هندوانه تعادل قیمت در بازار را به وجود آورده است؛ همچنین سایر محصولات شب یلدا در بازار وجود دارد.

گفت وگو از: محمد خادمی

376098