کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

اوسطی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

سه ساختار جدید در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که کلیات طرح تامین امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی به تصویب رسیده؛ بیان کرد: طبق این طرح یک متولی خاص بخش تجارت کشاورزی، سازمان توسعه سرمایه گذاری کشاورزی و شورای پشتیبانی و رفع موانع از کشاورزی نیز تشکیل می‌شود.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به فروردین ماه کاهش و نسبت به هفته های اخیر نوسانی نداشته است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور از آرام گرفتن ملخ‌های صحرایی مهاجم خبر داد و گفت: 16 استان درگیر انواع مختلفی از ملخ‌های بومی شده‌اند که در بین آن‌ها؛ ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی و شاخک بلند اوارویستا دیده می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در حال حاضر مرغداران هر کیلوگرم تخم مرغ را با زیان سنگین، بیش از 3 هزار تومان زیر قیمت مصوب و 7 هزار تومان زیر قیمت تمام شده تولید می‌فروشند.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت زعفران در ماه‌های اخیر نوسان چندانی نداشته است، گفت: قیمت زعفران در بازارهای داخلی و حتی بازارهای هدف صادراتی عادلانه نیست و زعفران کاران تنها بخشی از ارزش زحمات خود را در تولید ارزشمندترین محصول کشاورزی دریافت می‌کنند که این موضوع منصفانه نیست.

مدیر امور دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خروج علوفه دامی تولیدی از استان به علت خشکسالی و کمبود علوفه ممنوع است و زارعان از فروش آن به دلالان خودداری کنند.
یک مقام مسئول گفت: در سال جاری، برنامه کشت پیاز در جنوب کرمان در سطح ۵۵۰۰ هکتار ابلاغ شده، این در حالی است که کشت این محصول در سطح ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تجمعات فرهنگیان در مقابل مجلس و اعتراض کشاورزان اصفهانی به علت نحوه توزیع آب خبر داد و از عملکرد وزیر آموزش و پرورش و وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد.
همانگونه که فعالان صنعت مرغ پیش‌بینی کرده بودند، در سایه بی‌تدبیری مسئولان، قیمت مرغ در بازار مجددا روند افزایشی گرفته و دو نرخی شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون دو موج هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور با تمهیدات صورت گرفته مهار شده و خسارتی برای مزارع کشور به همراه نداشته است.
نعمت‌های طبیعی ایران، در نتیجه اقلیم و طبیعت متنوع آن است. یادتان هست که سه محصول برتر ایران در دنیا را معرفی کردیم؟ محصولاتی که ایران رتبه اول را در تولیدشان دارد ولی گاهی نام کشورهای دیگر را در تولید آن محصولات بیشتر می‌شنویم و دیگران سهم بیشتری در صادرات دارند تا ایران!
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور گفت: ملکه‌ زنبور عسل از کشورهای ایتالیا، چین، آلمان به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شود و نگرانی از شیوع بیماری را بیشتر کرده است.