هرقدر دلتان بخواهد میوه در بازار موجود است!

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی و تره‌بار تهران درباره وضعیت بازار شب عید به «ایران» گفت: اتحادیه میوه به‌عنوان نماینده بخش خصوصی اقدام به عرضه خواهد کرد و وظیفه بازرسی در میادین را نیز انجام خواهد داد.
تصویر هرقدر دلتان بخواهد میوه در بازار موجود است!

به گزارش سایت خبری پرسون، وظیفه تأمین میوه برای شب عید را وزارت جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی سپرده است به طوری که اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل در این باره می‌گوید: این سازمان سیب و پرتقال به میزان کافی ذخیره کرده است. سازمان تعاون روستایی برای کنترل میوه شب عید محصولاتی نظیر پرتقال از نوع تامسون و والنسیا و سیب از نوع زرد و سرخ را با قیمت مصوب خریداری و در سردخانه‌های مختلف نگهداری کرده تا شب عید در بازار توزیع کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

جاوید عربشاهی، معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز در این خصوص به « ایران» گفت: این سازمان تاکنون ۶۱ هزار تن میوه برای ذخیره شب عید خریداری کرده است. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی برای کنترل و ایجاد ثبات در قیمت میوه در بازار پایان سال، سازمان تعاون روستایی را مقرر کرده است که ۵۰ هزار تن پرتقال که شامل ۳۰ هزار تن تامسون، ۲۰ هزار تن والنسیا و ۱۰۰ هزار تن سیب زرد و سرخ به‌صورت مساوی از هرکدام ۵۰ هزار تن خریداری و برای شب عید ذخیره کند.

سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار است عرضه میوه شب عید را با ۲۵ درصد زیر قیمت بازارآزاد از ۲۰ اسفندماه تا ۱۵ فروردین سال آینده انجام دهد؛ از طرف دیگر امسال برای نخستین بار توزیع میوه به‌صورت هوشمند در تهران و کلانشهرها از طریق سامانه بازرگام در حال انجام است تا به این واسطه قیمت میوه و سایر کالاهای اساسی با قیمت مناسب و حذف واسطه‌گران به دست خانوارها برسد. نظام توزیع با همکاری اتحادیه میوه و تره‌بار و سازمان میادین میوه و تره‌بار برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه متولی تأمین آن در شب عید شدند و هیچ کمبودی برای تأمین آن وجود ندارد.

ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: امسال موضوع کمبود میوه شب عید را در شهر تهران نخواهیم داشت و از همه ظرفیت‌های خود برای بهتر شدن روند کار استفاده خواهیم کرد تا با مشکل مواجه نشویم.

نیازی به واردات میوه نداریم

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی و تره‌بار تهران درباره وضعیت بازار شب عید به «ایران» گفت: اتحادیه میوه به‌عنوان نماینده بخش خصوصی اقدام به عرضه خواهد کرد و وظیفه بازرسی در میادین را نیز انجام خواهد داد.

کارگر با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمت غیرمنطقی را برای میوه در شب عید نخواهیم داشت، افزود: با تمهیدات درنظر گرفته شده هیچ کمبودی در بازار میوه نداریم و بازار از محصول اشباع شده است. وی افزود: اتحادیه و بخش خصوصی برای عرضه میوه شب عید هیچ مشکلی ندارد و با فراوانی میوه در این ایام روبه‌رو خواهیم بود و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که هیچ مشکلی در خصوص تأمین نداشته باشیم و گرانی بر این بازار حاکم نشود. این مقام صنفی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار با اتحادیه میوه و تره‌بار جلساتی را برای جلوگیری از کمبود میوه برگزار کرده است، افزود: بخش خصوصی با تمهیداتی که برای تأمین میوه اندیشیده است، ثبات را به بازار میوه آورده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی و تره‌بار تهران درباره نیاز بازار به واردات میوه در شب عید گفت: ما هیچ نیازی به واردات میوه در هیچ کدام از اقلام نداریم. کارگر تصریح کرد: در سال‌های گذشته بعضاً با بررسی‌هایی که انجام می‌گرفت پیش‌بینی کمبود میوه در بعضی از اقلام وجود داشت اما امسال اصلاً چنین کمبودی را در بازار نخواهیم داشت. وی با اشاره به تفاوت قیمت میوه در میادین با خرده‌فروشی‌ها گفت: طبق سود درنظر گرفته شده ۳۵ درصد برای افزایش قیمت خرده‌فروشی‌ها مصوب شده است.

منبع: خبر آنلاین

387625