اسدالله کارگر:

وضعیت بازار میوه در آستانه شب عید مطلوب است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: ما با مازاد عرضه در این حوزه مواجه هستیم که باید فکری برای آن اندیشیده شود.
تصویر وضعیت بازار میوه در آستانه شب عید مطلوب است

به گزارش سایت خبری پرسون، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه وضعیت تأمین و عرضه میوه در آستانه شب عید مطلوب است، گفت: ما با مازاد عرضه در این حوزه مواجه هستیم که باید فکری برای آن اندیشیده شود.

وی در واکنش به اینکه برخی اقلام از جمله پرتقال و کیوی افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده و قیمت پرتقال تا ۲۰ هزار تومان و کیوی حدود ۳۴ هزار تومان رسیده است، افزود: به این صورت نمی‌توان درباره قیمت میوه‌ها اظهار نظر کرد و باید به کیفیت و درجه بندی محصول توجه داشت ممکن است محصولی درجه یک و بسیار ممتاز باشد و محصول دیگری کیفیت کمتری داشته باشد.

کارگر تاکید کرد که در این حوزه ملاک فاکتوری است که مغازه داران ارائه می‌کنند و آن را از میدان مرکزی میوه و تره بار دریافت کرده‌اند براساس آن فاکتور مغازه دار می‌تواند با حدود ۳۵ درصد سود محصول را عرضه کند و نظارت اتحادیه ما نیز بر همین فاکتورها است.

وی درباره قیمت انواع صیفی جات و نوسانات آنها نیز توضیح داد که همیشه به صورت فصلی و مقطعی چنین اتفاقی رخ می‌دهد مثلاً در مقطعی هویج به ۴۰ هزار تومان رسیده بود اما الان به حدود ۲,۵۰۰ تومان رسیده و درباره باقی محصولات نیز بسته به عرضه و تقاضا چنین شرایطی وجود دارد.

کارگر درباره اینکه پیش بینی می‌کنید وضعیت بازار سیب زمینی تا چه زمانی به ثبات برسد و قیمت این محصول کاهش یابد، افزود: زمان دقیقی نمی‌توان ارائه داد اما با توجه به عرضه‌ای که انجام می‌شود نهایتاً تا یکماه دیگر این اتفاق می‌افتد و سیب زمینی ارزان خواهد شد.

منبع: مهر

389173