کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

همانگونه که فعالان صنعت مرغ پیش‌بینی کرده بودند، در سایه بی‌تدبیری مسئولان، قیمت مرغ در بازار مجددا روند افزایشی گرفته و دو نرخی شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون دو موج هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور با تمهیدات صورت گرفته مهار شده و خسارتی برای مزارع کشور به همراه نداشته است.
نعمت‌های طبیعی ایران، در نتیجه اقلیم و طبیعت متنوع آن است. یادتان هست که سه محصول برتر ایران در دنیا را معرفی کردیم؟ محصولاتی که ایران رتبه اول را در تولیدشان دارد ولی گاهی نام کشورهای دیگر را در تولید آن محصولات بیشتر می‌شنویم و دیگران سهم بیشتری در صادرات دارند تا ایران!
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور گفت: ملکه‌ زنبور عسل از کشورهای ایتالیا، چین، آلمان به صورت قاچاق به ایران وارد می‌شود و نگرانی از شیوع بیماری را بیشتر کرده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج با بیان اینکه بازار پر از برنج وارداتی است و کمبودی در ذخایر برنج کشور نداریم، گفت: با توجه به تولید دو میلیون و ۲۵۰ هزار تنی برنج در کشور، نیاز سالانه واردات این محصول ۷۵۰ هزار تن است.
جهت پاسخگویی درباره وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ انجام شد؛

حضور وزرای صمت و کشاورزی در دادسرای دیوان محاسبات

جهت پاسخگویی درباره وضعیت نابسامان مرغ و تخم مرغ، وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در دادسرای دیوان محاسبات حاضر شدند.
دولت روحانی سه اشتباه بزرگ در بخش کشاورزی داشت که موجب آشفتگی بازار و از دست رفتن سرمایه ملی شد. دولت سیزدهم برای جلوگیری و نیز برگرداندن اعتماد از دست رفته کشاورزان وظیفه سنگینی دارد.

عشایر قشر مولدی که همیشه برای خدمت‌رسانی و کمک به تولید و اقتصاد کشور آماده است و همیشه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند اما با عملیاتی شدن خرید تضمینی دام عشایر می‌توان گامی در راستای رفع مشکلات این قشر برداشت.
مدیرکل خرید و فروش سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید 69 هزار تن پیاز از کشاورزان متضرر خبر داد و افزود: برای تنظیم بازار و منطقی شدن قیمت از عرضه بخشی از پیاز‌ها به بازار جلوگیری و آن را به صورت رایگان در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌دهیم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات در سطح بنکداری‌ها خبر داد.
مجری طرح توسعه زنبورداری از پیشنهاد اختصاص ۵۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی و تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد برای پیشگیری از اثرات خشکسالی بر بخش زنبورداری و حمایت از تولید کنندگان خبر داد.

دبیر کانون مرغداران گوشتی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت جوجه یک‌روزه در بازار به ۲ برابر قیمت مصوب یعنی حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده است، گفت: در شرایطی که بسیاری از مرغداران در ضرر هستند و اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی خود کرده اند شنیده می‌شود، برای افرادی خاص در برخی استان‌ها مجوز احداث مرغداری صادر شده است.
رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان‌غربی از انباشت 50 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان خبر داد و گفت: در صورتی که محصول سیب درختی به بازار عرضه نشود با گذشت زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد و ضرر اقتصادی زیادی بر کشاورزان تحمیل می‌شود.
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از دولت خواست که ضمن توجه به خساراتی که به دلیل خشکسالی به کشاورزان و دامداران وارد شده است با در نظر گرفتن سیاست های حمایتی، نسبت به مطالبات این دو قشر توجه لازم را داشته باشد.