صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یکی از مهم‌ترین اهداف استکبار جهانی و آمریکا برای تحریم اقتصادی ایران کاهش چشمگیر درآمدهای ارزی از طریق فروش نفت بوده است. به‌طوری‌که در دولت‌های اخیر ایالات متحده آمریکا روند صادرات نفت ایران همیشه تحت‌فشار تحریم‌ها بوده است.
معاون وزیرصمت:

قیمت روغن کاهش می‌یابد

معاون وزیر صمت از کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی قیمت روغن در سطح کشور خبر داد.
عقد تفاهم‌نامه ۴۰میلیارد دلاری بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه ظرفیت‌های بالقوه بسیاری را در دل خود دارد که با بالفعل شدن این ظرفیت‌ها که نیازمند عزم جدی مسئولان صنعت نفت است، اقدامات مهمی در صنعت نفت و گاز کشور به انجام می‌رسد.
به نظر می‌رسد که داشتن خودروی شخصی به ویژه در شهرهای بزرگ و پرترافیک دیگر چندان فایده‌ای نخواهد داشت.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، وضعیت قیمتی یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی را همچنان کاهشی توصیف کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: واردات برنج خارجی در فصل برداشت محصول ضد تولید داخل و بلاوجه است و طبق مصوبه مجلس دولت از مردادماه تا آبان ماه هر سال مجاز به واردات برنج نیست.
کاهش قیمت سیمان، برگزاری دور دوم قرعه کشی خودرو، بلاتکلیفی واردات خودرو، عدم تغییر فرایند قیمت گذاری کالاها و رونق تولید در خرداد ماه از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد برنج‌های وارداتی به زاهدان که دچار آب‌گرفتگی شد، در محوطه‌ای دپو شده که حفظ و نگهداری آن در حوزه مسئولیت شرکت انبارهای عمومی بوده و برنج‌ها هنوز به گمرک اظهار نشده است.
از خشکسالی چند سال اخیر تا جنگ روسیه با اوکراین همگی دست به دست هم داده تا کشورها "امنیت غذایی" را در اولویت سیاست گذاری های خود قراردهند. برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریا می تواند ایران را از این بحران عبور داده و به ایجاد توسعه پایدار کمک شایان توجهی بکند.
گمرک ایران اعلام کرد: تجارت غیر نفتی کشور در ۴ ماه نخست امسال به ۴۶ میلیون و ۸۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۹ درصدی داشته
در نشست وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگان مقرر شد واگذاری هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به صورت پیمان مدیریت در اختیار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار گیرد.

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد 23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 8 میلیارد و 263 میلیون دلار رسیده است.
روند کنونی قیمت‌ها در بازار خودرو، نوعی آرامش را در بازار نشان می‌دهد؛ تا جایی که در حال حاضر فعالان بازار نیز عنوان می‌کنند که قیمت‌ها در ثبات قرار دارد و طی چند روز گذشته تغییر شدیدی در قیمت‌ها نداشته‌ایم.