ایران خودرو از برنامه جدید خود رونمایی کرد

ایران خودرو از برنامه جدید خود برای عرضه خودروهای جایگزین پژو پارس رونمایی کرد.
تصویر ایران خودرو از برنامه جدید خود رونمایی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ایران خودرو برای آنکه دل ثبت نام کنندگان برای پژو پارس را به دست بیاورد از برنامه جدید خود رونمایی کرد. پژو 207 با موتور TU3، سورن پلاس با موتور EF7 و سورن پلاس با موتور XU7P سه محصولی بودند که آبی‌های جاده مخصوص به عنوان جایگزین برای پژو پارس انتخاب کردند.

ایران خودرویی‌ها محصولات جایگزین پژو پارس را در دسترس آن دسته متقاضیانی قرار می‌دهند که موعد تحویل پژو پارس آنها تابستان 1403 تعیین شده بود. سه خودروی یاد شده در قالب دو طرح فروش، پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده، عرضه می‌شوند.

مدیران ایران خودرو قصد دارند پژو 207 با موتور TU3 و سورن پلاس با موتور EF7 را به صورت پیش فروش عرضه کنند و سورن پلاس با موتور XU7P را نیز به صورت فروش فوق‌العاده در دسترس متقاضیان قرار دهند. موعد تحویل پژو 207 با موتور TU3 و سورن پلاس با موتور EF7 از سوی ایران خودرویی‌ها اسفند امسال در نظر گرفته شده است. سورن پلاس با موتور XU7P نیز در بازه زمانی 90 روزه بعد از واریز وجه و تکمیل پرونده از سوی متقاضیان نیز به آنها واگذار می‌شود.

متقاضیانی که قصد دارند تا پژو 207 با موتور TU3 را به عنوان خودروی جایگزین انتخاب کنند باید حدود 229 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت به حساب ایران خودرویی‌ها واریز کنند. طرفداران سورن پلاس با موتور EF7 نیز باید حول و حوش 241 میلیون تومان را در قالب پیش پرداخت به حساب آبی‌های جاده مخصوص واریز کنند. سورن پلاس با موتور XU7P نیز با قیمتی نزدیک به 470 میلیون تومان از سوی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در طرح جایگزین گروه پژو پارس حاضر است.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد متقاضیان پژو پارس که سورن پلاس با موتور XU7P را انتخاب کنند مسیر راحت‌تری برای دسترسی به محصول جایگزین پژو پارس دارند. دلیل این مساله را باید در پرداخت کامل قیمت سورن پلاس با موتور XU7P جست‌و‌جو کرد. متقاضیانی که سورن پلاس با موتور XU7P انتخاب می‌کنند باید حول و حوش 470 میلیون تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند و 90 روز کاری بعد از نهایی کردن پروسه خرید خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرند. ایران خودرویی‌ها حاضرند روی قیمت نهایی سورن پلاس با موتور XU7P به مشتریان 15 میلیون تومان نیز تخفیف داده و این خودروی جایگزین پژو پارس را با قیمتی نزدیک به 455 میلیون تومان فاکتور کنند. اما دو محصول دیگر یعنی پژو 207 با موتور TU3 و سورن پلاس با موتور EF7 که به صورت پیش فروش عرضه می‌شوند از این قاعده مستثنی هستند.

ثبت نام کنندگان پژو پارس چنانچه یکی از این دو خودرو را به عنوان محصول جایگزین انتخاب کنند 50 درصد قیمت فعلی خودرو را به عنوان پیش پرداخت به حساب آبی‌های جاده مخصوص واریز می‌کنند اما الباقی قیمت را باید در زمان تحویل و براساس قیمت روز پرداخت کنند. به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد با توجه با اینکه ایران خودرویی‌ها بیش از یک سال است که برای محصولات خود مجوز افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند؛ این احتمال وجود دارد تا بتوانند پیش از پایان سال جاری مجوز افزایش قیمت را از سیاست گذار خودرویی دریافت کنند این اتفاق باعث خواهد شد تا افرادی که برای پژو پارس نام نویسی کردند و قصد دارند تا پژو 207 با موتور TU3 و سورن پلاس با موتور EF7 به عنوان خودروی جایگزین دریافت کنند مشمول افزایش قیمت برای محصولات انتخابی خود شوند.

مشخص نیست ایران خودرویی‌ها پژو پارس با موعد تحویل پاییز و زمستان 1403 را هم در برنامه داشتند و باید به جای آن خودروی جایگزین به متقاضیان پیشنهاد دهند یا خیر؟ اما آنچه مسلم است متقاضیان پژو پارس دیگر نباید منتظر خودروی محبوب خود باشند و بهتر است هر چه سریعتر از میان گزینه‌هایی که به عنوان خودروی جایگزین از سوی آبی‌های جاده مخصوص پیشنهاد می‌شود، دست به انتخاب بزنند.

منبع: ایسنا

789019

سازمان آگهی های پرسون