صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر منتشر شده در خصوص واردات بی رویه منسوجات نبافته را تکذیب کرد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به کاهش شدید مصرف تخم مرغ و افت قیمت این محصول گفت: حدود یکماه است که صادرات تخم مرغ انجام نمی شود.

بعد از حذف ارز ترجیحی و اصلاح قیمت ها قیمت برنج و ماکارانی وغلات به شدت گران شد از این رو مردم به مصرف بیشتر نان روی آورده اند.
منتقدان اداره مناطق آزاد معتقدند که این مناطق به بازار سفته‌بازی ملک و زمین تبدیل شده اند. به عنوان مثال ۳۵ درصد از درآمد منطقه آزاد انزلی از فروش زمین بوده است.



عضو کمیسییون صنایع و معادن مجلس درباره زمان و شرایط اجرایی شدن قانون واردات خودرو گفت: در حال حاضر مجلس این قانون را تصویب کرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مجوزش را صادر کرده و اجرای آن در دست دولت است.
پس از تاخیر چندساعته، مشکل فنی در بارگذاری نتایج دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها رفع و نتایج این دوره بر روی سایت سامانه قرار گرفت.

محمدیاسر طیب‌نیا گفت: هم‌زمان با عید غدیر و برای نخستین بار در کشور، تولید تختال موردنیاز فولادهای الکتریکی با ۱/۸ درصد سیلیسیم، با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولادها پیوست.
هم اکنون طرحی در مجلس شوراری اسلامی در حال بررسی است تا بورس کالا را از زیر نظر وزارت اقتصاد خارج و به وزارت صنعت و معدن و تجارت منتقل کنند. نام این طرح «تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام عرضه در بورس های کالایی» است. تاکنون این طرح مورد انتقاد تمامی اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو امروز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۱ به ۳۰۳ میلیون تومان و قیمت کوئیک دنده‌ای به ۲۱۰ میلیون تومان رسید
سخنگوی وزارت صمت با اشاره به عرضه یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن سیمان به بورس کالا گفت: هم اکنون قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا ۳۶ هزار تومان و در بازار ۵۲ هزار تومان شده است.

نایب رئیس و سخنگوی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه محدود کردن پرداخت تسهیلات به بهانه ایجاد تورم مضاعف در کشور، ایده درستی نیست و حتما برای تحریک تقاضا در کشور باید چاره‌اندیشی شود، گفت که یکی از راهکارهای تحریک تقاضا، پرداخت تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت است.
طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دنبال افزایش تولید و کاهش تعهدات، پس از سه سال، برای اولین بار، خودروی شاهین بصورت فروش فوری عرضه می‌شود.