صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

گجت‌نیوز نوشت: قیمت جدید هایما ۸S در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. ایران خودرو قیمت Haima ۸s را در اردیبهشت ماه حدود ۵۰۳ میلیون تومان افزایش داد.
مهلت شش روزه برای تغییر اولویت‌های خودرویی ١٠ اردیبهشت به پایان رسید؛ بدین ترتیب مشتریانی که نوبت دریافت خودروهای آن‌ها به سال‌ آینده افتاده بود، توانستند نوع خودروی انتخابی را با اولویت‌بندی با پنج مدل دیگر (کم‌تقاضاتر) عرضه شده تغییر دهند.
وزیر صنعت در حالی با 162 رای نمایندگان با استیضاح کنار رفت که مدعی بود عامل گرانی خودرو دلار است، در حالی که از زمان وزارتش قیمت دلار نسبت به پراید رشد کمتری داشته است. از این رو مطالبات امروز مردم انتخاب وزیری کارآمد برای حذف مافیای خودرو، افزایش تولید و آزادسازی واردات خودرو برای ایجاد رقابت پذیری در تولید است.
همزمان با عرضه خودرو ویژه متقاضیان عادی طرح اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، از امروز یکشنبه به مدت ۱۱ روز تا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه امکان واریز وجه برای مادرانی که در سامانه یکپارچه اولویت‌بندی وزارت صمت، مرحله سوم تابستان ۱۴۰۲ انتخاب شده‌اند فراهم شده است.
در صنعت ساخت و ساز از مصالح گوناگونی استفاده می‎شود. یکی از مهم‎ترین مصالح مورد استفاده خصوصا در ایران، آهن است. آهن به خاطر مقاومت بالای خود در برابر زلزله یکی از بهترین انتخاب‎ها برای اجرای یک سازه است. از میان انواع مختلف پروفیل، قوطی‎ها یکی از انواع پرکاربرد هستند که برای ساخت در و پنجره، اسکلت‎بندی، تابلو، انواع میز، مبلمان و ... مورد استفاده قرار می‎گیرد.
شورای رقابت اعلام کرد: به دلیل رفع ابهامات در نحوه اجرای مصوبه ۴۷۳، شورای رقابت قراردادهای خودروی دارای سود مشارکت را مشمول مصوبه ۴۷۳ دانست و بر این اساس در این موارد سود مشارکت لحاظ نخواهد شد.
وزیر صمت با تاکید بر وحدت، همدلی و هم افزایی دولت و مجلس، گفت: دولت مردمی و مجلس انقلابی با یکدیگر باید مسائل را حل کنند.
در سال‌های گذشته واردات خودرو به دلیل وجود محدودیت‌های ارزی در کشور ممنوع شده است. این امر باعث ایجاد بازار امن برای خودروسازان داخلی شد که درنهایت به عدم رغبت آن‌ها به افزایش کیفیت و توسعه محصولات به‌روز شد.
نخستین محموله خودرو‌های وارداتی سایپا، ترخیص شد و قرار است تا پایان سال جاری در راستای تنظیم بازار خودرو و پاسخ مناسب به نیاز متقاضیان ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو چانگان از سوی سایپا وارد شود.
افرادی مانند یک صادرکننده آبگرمکن که امکانی برای ارائه خدمات پس از فروش ندارند اقدام به واردات تلفن همراه براساس رویه واردات در برابر صادرات خود کرده‌اند اما همزمان برای واردات مواد اولیه تولید در صف دریافت ارز قرار دارند.
قیمت بیشتر محصولات ایران خودرو نسبت به هفته گذشته تغییر داشته است، برخی خودروها افزایشی و برخی دیگر کاهشی بوده است. در این میان هایما اس ۷ (S۷ ) پلاس سفارشی با کاهش ۹۵ میلیونی و پژو پارس TU۵ سفارشی با ۱۶ میلیون افزایش به ترتیب بیشترین کاهش قیمت و بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.
چرا شرکت مکث موتور که در وبگاه رسمی اش هدف خود را تبدیل شدن به سومین خودرو ساز کشور در سه سال آینده قرارداده و تنها مزیت خود در برابر رقبا را عمل به تعهدات تحویل مطابق زمانبندی عنوان می نمود این چنین بی تعهدی از خود نشان داده و به قرار داد عمل نمی کند؟
معاون رئیسی گفت: درخواست ما از مجلس این است که با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته، فرصتی برای آقای فاطمی امین وجود نداشت تا با برگزاری جلساتی با متقاضیان استیضاح، به ابهامات و نقطه نظرات آنها پاسخ داده شود استیضاح به تعویق بیفتد.
برای آشنایی بیشتر با انواع سیم خاردار، توری پرسی و توری مرغی و قیمت دقیق آنها در ادامه با ما همراه باشید . به نوعی سیم مفتول توری پرسی گفته می‌شود که شما در اشکال مختلف مانند خانه های مربع و مستطیل شکل آن را مشاهده می کنید. معمولاً شکل های این چنینی برای جوش دادن و پرس کردن مورد استفاده قرار می گیرند. جنس توری های پرسی برنج، آلومینیوم، فولاد و یا مس است.