صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح از استیضاح وی انصراف دادند اما هیئت‌رئیسه بدون توجه به این انصراف، درخواست استیضاح را با ۴۰ امضاء اعلام وصول کرد.
آمارهای تجارت خارجی نشان میدهد، در سال گذشته ۱۲۲ میلیون تن کالا به ارزش ۵۳ میلیارد دلار صادر شده که ۱۴.۵ میلیارد دلار آن متعلق به کشور چین است.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت می‌گوید در سال ۱۴۰۱بیش از ۵۸ میلیارد و ۸۴۳میلیون دلار کالا بین ایران و ۱۵کشور همسایه تبادل شد که این میزان ۵۲درصد از تجارت غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است.
راشاتودی اعلام کرد: سایپا قرار است طی قرارداد سه ساله ۴۵ هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند و ایران خودرو هم در حال گذراندن مراحل صادرات است.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت که دیروز تلویحا در توئیتر نوشته بود از سمت سخنگویی وزارت صمت کنار می رود و به تلویزیون بر می گردد، امروز آن توئیت را پاک کرده و در آستانه استیضاح وزیر عملکرد وزارتخانه را در دوره اخیر شرح داده که با پاسخ سخنگوی قبلی این وزارتخانه روبرو شد.
به دنبال لازم‌الاجرا شدن مصوبه شورای رقابت در اعمال افزایش قیمت خودروها بر روی تنها «وجه باقی مانده» از مبلغ خودروهای پیش‌فروش شده،گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که اضافه پرداختی‌های مشتریان عودت داده خواهد شد.
دبیر اتحادیه صنف عطار، سقط فروشان و عمده فروشان کالای دخانی تهران از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت سیگار نسبت به اسفند سال قبل به دلیل وضع مالیات جدید در سال جاری خبر داد.
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در صفحه شخصی خود از تحویل ۲۵۰ هزار خودرو به متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه در دو ماه آینده خبر داد.
️ با شروع نخستین فاز این واگذاری ها و انتشار خبر توافق مدیر عامل شرکت دخانیات و استاندار گلستان مبنی بر واگذاری بلاعوض و تبدیل ملک‌شرکت دخانیات در این استان به فضای سبز، اعتراض صاحبان سهام بالا گرفت و به دنبال آن، استانداری گلستان ناگزیر از حذف این خبر از خروجی خود شد.
وزیر صمت درباره قیمت خودرو تحویلی در سال۱۴۰۳، گفت: طبیعتاً تحویل خودرو با قیمت روز است اما کسانی که خودرو خود را تغییر دهند، امسال تحویل می‌گیرند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان گفت: اینکه ما کل ظرفیت و تمرکز را بر روی عرضه خودروهای جدید قرار دهیم و از بازار آزاد غافل شویم، نشان از آن دارد که ما هسته اصلی بازار خودرو را فراموش کرده‌ایم.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: صادرات غیر نفتی کشور در سال ۱۴۰۱ با عبور از ۵۳ میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار با رشد ۱۰ درصدی، رکورد جدیدی را در تاریخ کشور به جا گذاشت.