صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در سال گذشته، فولادسازان کشور در مجموع بالغ بر دو میلیون تن از مقاطع (تخت و طویل) فولادی و همچنین محصولات شمش فولادی وارد کرده‌اند که نسبت به میزان واردات صورت گرفته در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۲۰ تا ۱۰۵ درصد رشد را تجربه کرده‌اند و بیشترین درصد رشد واردات را مقاطع طویل فولادی به خود اختصاص داده است.

در گفتگوی اختصاصی با رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه ICA مطرح شد:

نقش تعاونی‌ها در ایجاد توسعه پایدار/ بررسی تعامل ICA  با نسل‌های بعد در آینده

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه ICA  مهمترین هدف و رویکرد اتحادیه بین المللی تعاون در سال 2023 در این منطقه را بر اساس استراتژی ICA-AP، در چهار حوزه عبارتند از ترویج بیانیه ICA در مورد هویت تعاونی، تسریع رشد تعاونی ها در سراسر منطقه، تقویت تعاونی ها به عنوان شرکت های تجاری و رهبران توسعه و خدمت رسانی به عنوان یک منبع دانش، تخصص و عمل عنوان می کند.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای شرکت در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران از همه کشور ها به غیر از رژیم صهیونیستی دعوت به عمل آمده است و در آن مقامات کشورهای مختلفی از جمله وزرای صنعت حضور خواهند داشت.
انتخاب بهترین سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان و سوله در ترموکلیک ربطی به جدید ‌بودن مدل محصول ندارد؛ بلکه مهم‌ترین نکته این است که باید متناسب با نیاز‌های هر ساختمانی، بهترین دستگاه ممکن از لحاظ قیمت، مصرف انرژی، برآورده ‌کردن نیازهای اساسی دمایی، رطوبتی و... انتخاب شود.
مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو گفت: طبق اعلام قبلی، واگذاری خودروهای مربوط به اولویت تابستان طرح فروش سامانه یک‌پارچه تخصیص خودرو به مرور و براساس برنامه تولید در حال اقدام است.
گیر کار تجارت خارجی کشور اینجاست که برنامه‌ریزان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در امر اقتصاد علی‌القاعده باید بدانند و آگاه باشند که اگر در تجارت خارجی کشور، ناچار از پرداخت هزینه‌های غیرمتعارف و سنگین می‌شویم؛ اگر کشورهای محدود طرف معامله با ایران، کالای ایرانی را ارزان می‌خرند و کالای خود را به قیمتی گران‌تر از قیمت متعارف بین‌المللی به ما می‌فروشند یا به دلیل تحمیل هزینه‌های ناشی از تحریم، کالای آنان گران‌تر از عرف رایج بین‌المللی به دست ما می‌رسد.
گمرک و سازمان غذا و دارو برای تسهیل در تشریفات گمرکی دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی راهکارها را در تفاهم‌نامه مشترک بررسی کردند تا ترخیص محصولات سلامت محور از گمرک آسان‌تر شود.
عرضه خودرو‌های ارائه‌شده در اولین دور از فروش با مکانیزم قرعه‌کشی، زودتر از آنچه تصور می‌شد در دستور کار قرار گرفت. وزارت صمت با هدف عمل به وعده خود مبنی بر حذف قرعه‌کشی اسفند ۱۴۰۱ طرح پیش‌فروشی را در دسترس متقاضیان قرار داد. در این طرح عرضه محصولات شرکت‌های خودروساز همه ثبت‌نام‌کنندگان امکان دریافت خودرو را داشتند.
اگر رنو و پژو حاضر به پذیرش شرایط جدیدی باشند و بحران خودرو در کوتاه مدت حل شود کسی جرات مذاکره با آنها را دارد! تابوهایی که پروژه نفوذ در ایران می سازد شکستنی نیست؟
گریس پارس ماهان، که امروزه با نام جدید گریس پارس لیتیوم به فروش می‌رسد، یک روان‌کننده چندکاره است که می‌تواند در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده شود. ویژگی‌هایی مانند ویسکوزیته بالا، مقاومت در برابر آب و حرارت و چسبندگی عالی آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای صنایع مختلف تبدیل کرده است. در این پست به ویژگی‌های این گریس، کاربردها و دلایل استفاده از آن در صنایع مختلف پرداخته‌ایم؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
مدیرعامل گروه خودروساز سایپا در نامه‌ای به سازمان بورس، موضوع صادرات محصولات این گروه خودروسازی را روشنگری کرده و از عقد قرارداد صادرات سه خودروی خود به بازارهای روسیه و بلاروس به میزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال خبر داده است.