صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت صمت، با اشاره به حذف مواردی همچون انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودروهای کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو، تاکید کرد که با دریافت مجوزهای قانونی، واردات خودرو کارکرده در لایحه دولت تسهیل شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتم اگر محدودیتی در واردات خودرو وجود دارد، مطرح کنید و امروز اعلام می‌کنم که هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
درپی ادعای مطرح شده درخصوص دریافت ماشین شاسی‌بلند از سوی برخی نمایندگان مجلس در ازای رای‌ منفی به استیضاح وزیر صمت که با حواشی زیادی همراه بود و از سوی مقام‌های مختلف تکذیب شد، وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار پیگیری این موضوع و انجام اقدامات قضایی لازم شد.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا(یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۷۶۱ میلیون یورو رسیده است.

یاسر جبرائیلی در توئیتی نوشت: ‏اگر این اتهام ثابت شود، حتما علیه فاطمی امین موضع خواهم گرفت و هم او و هم نمایندگان دریافت کننده خودرو یک روز نباید در مسند مسئولیت بمانند. اما اگر این اتهام رد شود، علیرضا بیگی باید محاکمه شود.
معاون وزیر صمت خبر داد:

احیا بیش از ۳ هزار واحد از صنایع کوچک

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش مشکلات مالی و تامین سرمایه در گردش صنایع کوچک به دنبال ارائه راهکار است.
سخنگوی شورای رقابت توضیحاتی را در مورد بررسی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی در کارگروهی در شورای رقابت ارائه کرد و گفت: شورای رقابت نرخ‌گذاری نمی‌کند، بلکه فقط دستورالعمل تهیه می کند که مبنای محاسبه قیمت‌گذاری باشد و باید به سازمان حمایت و نهادهای دیگری که تعرفه تاکسی‌ها را مشخص می‌کنند، ابلاغ کند.
وزیر صمت گفت: استیضاح فرصت مناسبی برای نمایندگان مجلس و عموم مردم خواهد بود تا به ابهامات مطرح شده، پاسخ داده شود.
نماینده تبریز مدعی شد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است و هیات رئیسه باید ارتباط این مساله با موضوع‌ استیضاح را مشخص کند.
دفتر ارزش گمرک ایران در راستای برنامه تحولی جدید، اقدام به بروز رسانی بانک اطلاعات ارزش در قالب یک سامانه هوشمند کرده که این اقدام نقش جدی در صرفه جویی ۲۰ درصدی منابع ارزی مرتبط با تجارت خارجی کشور دارد.
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از امکان برداشت وجه برای همه متقاضیان خرید خودرو خبر داد و گفت: حتی برای خودروهایی که این هفته تحویل داده می‌شود هم امکان برداشت وجه وجود دارد.
سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه صنعت خودرو از سال ۱۳۹۷ تحریم شد، گفت: دشمن ما می داند که خودرو یک موضوع اجتماعی و اقتصادی بزرگ است که اگر به هم بریزد آثار بدی برای کشور خواهد داشت.