صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

ما فکر می‌کنیم تصمیم‌گیرندگان راه‌حل وضعیت کنونی خودرو را نمی‌دانند. آنها نیز می‌دانند راه‌حل، کاهش مداخله دولتی، برطرف کردن قیمت دستوری، آزاد کردن واردات و باز کردن راه بخش خصوصی در مدیریت و تولید خودرو است، اما وقتی پای منافع در کار باشد، دانستن راه به جایی نمی‌برد.
دبیرکل اتاق تهران با این مطالبه که دولت باید حساب صنعت خودروی تجاری را از خودروی سواری جدا کند، گفت: به دلیل شرایط موجود، یک شرکت خودروسازی تجاری با ۶۰ هزار متر مربع وسعت، بعید است در ماهی که گذشت حتی یک خودرو تولید کرده باشد.
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه دارد که کنتورهای اختصاصی شارژ خودرو در منازل نصب و برای آن تعرفه جداگانه‌ای تعیین شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود اولین خودروی برقی تولید داخل در مرحله تجاری، اواخر سال آینده وارد بازار شود.
گزارش سندیکای صنعت سیمان از رشد 2 برابری صادرات سیمان توسط کارخانه‌های کشور در آذر سال جاری خبر داد.
سایپا در سال جاری، نسخه جدیدی از محصولات خانواده کوییک را با نام کوییک GX‌ روانه بازار کرد. این خودرو در قالب تیپ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود که کوییک GX-L یکی از آن‌ها و کوییک GX-L نسخه ارزان‌تر و ساده‌تری نسبت به کوییک کوییک GX-H‌ است.
کارشناس حوزه انرژی گفت: رشد اقتصادی پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که از خام‌فروشی در هر عرصه‌ای فاصله بگیریم طوری که در پالایشگاه‌های فرا سرزمینی نفت خام را تبدیل به فرآورده‌هایی کنیم که در نقطه مصرف با ارزش افزوده بسیار بالاتر به فروش برسانیم.
رئیس اتاق بازرگانی گفت: برای تحقق هدف ۳۰‌ میلیارد دلاری مبادلات آتی ایران و ترکیه باید سخت تلاش شود و ما به‌ عنوان نمایندگان بخش‌خصوصی لازم است مصمم‌تر از قبل، گام‌های جدی برداریم و بهترین اقدامات را در توسعه روابط دو کشور انجام بدهیم.
تعدادی از شرکت‌های خودروساز به بهانه بالا بردن سطح کیفیت و افزودن آپشن اقدام به افزایش نرخ قیمت خودرو می‌کنند، ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت این اقدام تعویض اجباری خودروها را مورد انتقاد قرار داده است.
رییس سازمان شیلات ایران گفت: هیچ ترافیکی پشت پنجره صدور مجوزها وجود ندارد و به ترتیب مراحل صدور انجام می‌شود و بهره‌برداران حتی برای پرداخت تعرفه نیز معطل نخواهند شد.
نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار از آغاز صادرات کالاهای یخچالی از چابهار خبر داد.