صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

دستیابی به پول نقد با کالاهای اقساطی

پدیده جدید "زیر فروشی در بازار لوازم خانگی"

در حال حاضر امین حضور با پدیده "زیرفروشی" روبرو شده است به نحوی که مشتری کالا را اقساطی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی خریداری و آنها را با قیمتی کمتر در امین حضور به فروش می‌رساند.
امروز مصرف کننده با بازاری روبروست که نه تنها خودرو وارداتی در آن نیست بلکه روند صعودی قیمت خودروهای داخلی نیز به دلیل عدم صدور فاکتور و کاهش تولید بر بی سامانی بازار اضافه کرده است.
در صنعت لوازم خانگی شاخص عمق ساخت داخل با رسیدن به عدد ۷۲.۱ درصد، به حرکت از نقطه وابستگی به خودساختگی در تامین قطعات تولید شتاب داده است به طوریکه هم‌اکنون آهنگ جمع نرخ واردات قطعه و تولید داخلی آن با آهنگ تولید سالانه لوازم خانگی همخوانی دارد.
روز گذشته و بعد از بروزرسانی سامانه یکپارچه ثبت نام خودروهای وارداتی مشخص شد که نام ۴ محصول از شرکت BMW و یک خودرو از شرکت مینی در این مجموعه بارگزاری و بزودی ثبت نام آنها آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نامه نگاری ایران خودرو با سازمان استاندارد در تمدید مجوز تولید پژو پارس گفت: قانون با نامه نگاری تغییر نمی‌کند این خودرو باید استانداردها را رعایت کند در غیر این صورت تولید نخواهد شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: دولت اخیرا مصوبه ای برای واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد تصویب کرده است که بر اساس آن به ازای هر خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار داده می شود.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود اینکه ۳ نفر دیرتر از موقع اقدام به ثبت نام کردند تلاش شد که استعلام های لازم برای آنها نیز گرفته شود تا در نهایت در کنار ۱۸ نفر قبلی تعداد کاندیداهای اتاق بازرگانی به ۲۱ نفر برسد.
نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران می گوید: دولت نفیا و اثباتا نظری روی کاندیداهای انتخابات امروز اتاق بازرگانی ایران ندارد و همه کاندیداها چهره‌های خوب و برجسته ای هستند و ویژگی های مثبت زیادی دارند.
همان‌طور که می‌دانید میوه و سبزیجات دارای مقادیر قابل توجهی فیبر، مواد مغذی، ویتامین و آب هستند. نگهداری از این دسته از خوراکی‌ها به مدت طولانی کار دشواری است چرا که به دلیل آب موجود در بافت‌های آن‌ها خرابی و فاسد شدن میوه‌ها و سبزیجات حتمی است. به طور معمول در هر ماده غذایی بین 2 الی 98 درصد آب وجود دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: در سال ۱۴۰۱ در حوزه صادرات پتروشیمی‌ها بیشترین ارز صادراتی را ایجاد کردند. در رتبه های بعدی نیز فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی قرار دارد.
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیانی که موعد تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ اعلام شده تا امروز شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ می‌توانند برای انتخاب خودروها به سامانه یکپارچه فروش خودرو مراجعه کنند.
رئیس و هیات‌رئیسه اتاق ایران از مصاحبه و اظهارنظر رسمی درباره موضوع انتخابات اتاق بازرگانی در اول بهمن خودداری می‌کنند و مقام‌های دولتی نیز اساسا در این مورد تن به گفت‌وگو با رسانه‌ها نمی‌دهند.