صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

به تازگی، قابل ذکر است که قیمت خودروهای گروه بهمن، از جمله فیدلیتی و دیگنیتی، به طور تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این افزایش قیمت، با اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه از جمله شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، صورت گرفته است.
شرایط خرید لاستیک در بازار اعلام شده و فعالان و مسئولان صنف لاستیک‌فروشان از رفع مشکلاتی که در خرید لاستیک دولتی وجود داشت خبر داده‌اند، هرچند همچنان خریداران از مشکلات مربوط به خرید لاستیک گلایه دارند و برخی می‌گویند خرید لاستیک به‌صورت دولتی و با سند خودرو هنوز هم راحت نیست.
طبق گزارش دفتر رسانه وزارت صمت، شرکت کوروش کمپانی، از اتحادیه صنف فروشندگان تجهیزات صوتی تصویری و تلفن همراه شهرستان تهران، مجوز خرده فروشی تلفن همراه و نیز از اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی شهرستان تهران مجوز خدمات پس از فروش گرفته که هر دو مجوز آن صنفی بوده است.
فارغ از نحوه دسترسی سوال برانگیز کوروش کمپانی به زمینه پیش فروش هزاران دستگاه آیفون ۲۰ میلیون تومانی، رویه رانتی واردات در مقابل صادرت خود و همچنین سازوکار معیوب خدمات پس از فروش غیر رسمی، بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.
ایران خودرو با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و همکاری با شرکای بین‌المللی، خودروهای با کیفیت و متناسب با نیازهای بازار داخلی تولید می‌کند. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات پس از فروش قوی و توسعه شبکه‌ی توزیع، نیازهای مشتریان را به خوبی برآورده کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کشورهای اورآسیا موافقتنامه تجارت آزاد به امضا رسانده‌ایم. همچنین با کشور ترکیه تجارت ترجیحی داریم اما به دلیل اصلاحاتی که لازم دارد آن را فعلا اجرا نمی‌کنیم.
دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.
مرکز آمار کمیسیون اروپا از تجارت ۴.۷ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا با ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و آلمان، ایتالیا و هلند را بزرگترین شرکای تجاری اروپایی ایران در این سال معرفی کرد.
متقاضیان پژو پارس در آستانه تصمیمی مهم هستند که به پافشاری روی تحویل پارس امیدوار بمانند یا با پذیرش واقعیت تلخی که برای سایر خودروهای ارتقا یافته نیز رقم خورد، به سراغ همان گزینه‌های جایگزین بروند.
پیرو پیش ثبت نام نوبت دوم عرضه خودرو لاماری ایما در سامانه یکپارچه عرضه خودرو های داخلی بر مبنای فرایند نوبت دهی، این شرکت در نظر دارد نسبت به فراخوان متقاضیان (تعیین شده در سامانه مذکور) اقدام نماید.
در حالی که مردم انتظار دارند در بازار انحصاری خودرو، نهادهای ناظر مانع هرگونه افزایش خودسرانه قیمت خودرو توسط خودروسازان باشند، اما در نبود نظارت وزارت صمت و دیگر نهادهای متولی، به تازگی برخی خودروساز مونتاژی بدون مجوز، قیمت محصولات خود را تا 200 میلیون تومان افزایش داده‌اند.
مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص خبری مبنی بر فروش مجدد خودروهای وارداتی از امروز را تکذیب کرد و گفت: هر خبری مبنی بر اطلاع رسانی باشد فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاع رسانی خواهد شد در غیر این صورت صحت ندارد.