صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

طبق اظهارات مقامات دولتی قبل از توافقنامه تجارت ترجیحی تجارت ایران با اوراسیا ۲.۵ میلیارد دلار بود و پیش بینی می‌شود با اجرای توافقنامه آزاد تجارت با این اتحادیه تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
پس از شکست در جلسه قبلی هیات نمایندگان، رئیس غیر قانونی اتاق بازرگانی ایران در صدد برگزاری جلسه نمایشی با حضور تشکلهای ذیل اتاق بازرگانی یک روز قبل از انتخابات اتاق با هدف زمینه سازی برای تداوم حضور غیر قانونی خود است.
رشیدی‌کوچی تصریح کرد: آقای علی‌آبادی می‌گوید من ماشینم را برقی کردم. گفتم آقای علی‌آبادی به من بگو چکار کردی که ماشینت برقی شده است!؟ گفت چند تا باطری به آن وصل کردم و... . به او گفتم به این خودرو می‌گویند هیبریدی؛ برقی نیست.
رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: با مبالغ واریز شده در صندوق توسعه و تحقیقات وزارت صمت از محل واریزی هزینه گواهی اسقاط به صاحبان خودروهای فرسوده، تسهیلاتی ارائه می شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج در نشستی خبری درباره شایعات مرتبط با فساد یک شرکت در حوزه برنج توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت که ایران خودرو برای خودروی پژو پارس که فاقد استانداردهای ۸۵ گانه است تا نیمه اسفند امسال مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.
متقاضیان خودروهای وارداتی از روز شنبه ٢٣ دی امکان ثبت‌نام و ثبت درخواست سه اولویت از ١١ خودروی وارداتی عرضه شده توسط پنج شرکت واردکننده از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را داشتند.
سخنگوی صنایع لبنی گفت: در ۹ ماهه امسال صادرات محصولات لبنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۱ درصد حجم صادرات و حدود ۶ درصد افزایش ارزش دلاری داشته ایم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون صنایع مجلس و رئیس ستاد صنعت و معدن آقای رئیسی نمی دانم چه کسانی نمی گذارند و در برابر واردات خودرو مقاومت می کنند؟