صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با گذشت یک ماه از وعده‌های مسئولین، نه تنها قیمت پوشک کاهش نیافته، بلکه شاهد ورود پوشک‌های احتکار شده به بازار و عرضه با نرخ‌های جدید هستیم.
با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه تولید انواع ماسک، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن «سامانه جامع تجارت» برای مبارزه با فساد خبر داد.
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفت: تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا دو عاملی است که قیمت تلفن همراه را جزئی ارزان کرده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رییس‌جمهوری درباره ترخیص کالاهای اساسی، اعلام‌کرد: از زمان ابلاغ این تصمیم چهار میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است.
گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش عرضه به بازار و تامین نیاز متقاضیان،‌ نهمین مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات خود را از امروز (یکشنبه، نهم آذرماه) به مدت سه روز آغاز کرد.
اگر این بدین معنا باشد که ما یک جهش از چهار هزار و دویست تومان به یازده هزار تومان در مایحتاج مردم و بویژه روی دارو تجربه کنیم از اکنون هشدار می‌دهم می‌تواند فاجعه‌های انسانی بی‌سابقه برای کشور به همراه داشته باشد. واقعاً این جزو اولویت‌های ما بود که فرودستان کشور را دچار آنچنان مضیقه‌ای کنید تا حدود 85 درصد مصرف سرانه‌ گوشت آنها نسبت به سال‌های جنگ سقوط کرده و چیزی کمتر از این هم در زمینه‌ مصرف مواد لبنی بخصوص شیر سقوط کرده است.
وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.
در پی تعطیلات دو هفته ای و اعمال محدودیت‌های کرونایی قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در آگهی‌های فروش و فضای مجازی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.
معاون پارلمانی وزیر کشور در گفتگو با پرسون:

حمایت از خانواده‌ها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار دولت

در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با کرونا کار خود را در وزارت کشور دنبال می‌کند و یک نماینده از تمامی وزارتخانه‌ها در آن‌جا حضور دارد و بررسی‌های لازم برای ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد و براساس این بررسی‌ها و منابعی که دولت می‌تواند تأمین کند، تصمیم‌گیری می‌کنند و مرحله به مرحله به خانواده‌ها و صنوف پرداخت می‌کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست جلسه علنی امروز گفت: برای عبور از تحریم‌ها باید تک تک مردم ایران را قوی کنیم و همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند با بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که می‌توان رفع تحریم‌ را نیز رقم زد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه می‌توان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد، گفت: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد چراکه با تحقق این مهم، بهای تمام شده تولید خودرو کم می‌شود.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان این که قاچاق مواد دخانی در بازار بالای 500 نوع تنوع دارد گفت: هر میزان تولید حمایت شود؛ قاچاق، کاهش پیدا می‌کند.
یادداشت/ پدیده جالبی در سه هفته گذشته رخ داد. یک هفته قبل از انتخابات آمریکا، ظاهرا همزمان با بحث در مورد استیضاح وزیر محترم اقتصاد، ناگهان قیمت ارز شروع به متعادل شدن می‌کند و به یک نوعی قیمت ها پایین می‌آید. البته با انتخاب آقای بایدن این روند ادامه می‌یابد و تصویب می‌شود و این روزها به سطح حدود ۲۵ هزار تومان نزدیک شده است.
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تا زمانی که در صنعت خودرو ترکیب بی سوادی و ناکارآمدی طولانی مدت در یک مدیریت به کار گرفته شود، تیجه این می شود که دائما طرح های عجیب وغریب ارائه می دهند که تنها فساد را تشدید می کنند.